Gå till innehåll

Uppdatering av mobil genom vistadatorn


margrehte

Recommended Posts

När uppdateringen av mobilen "Nokia 6120 classic" var nästan klar så kom medelande upp på skärmen att uppdatering misslyckats och samtidigt försvann både usb-markering i nederkant på datorskärm och skärmen lyste bara vit på mobilen,gick inte heller stänga av mobil, jag plockade bort batteri och minneskort- startade om och fungerar, kollar version o ser att det är den jag laddat ner från nokias sida, från version 3.83 till 6.01.

Fråga: Är allt OK trots medelande att misslyckad uppdatering plus att i mobil står "ej uppdaterad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När uppdateringen av mobilen "Nokia 6120 classic" var nästan klar så kom medelande upp på skärmen att uppdatering misslyckats och samtidigt försvann både usb-markering i nederkant på datorskärm och skärmen lyste bara vit på mobilen,gick inte heller stänga av mobil, jag plockade bort batteri och minneskort- startade om och fungerar, kollar version o ser att det är den jag laddat ner från nokias sida, från version 3.83 till 6.01.

Fråga: Är allt OK trots medelande att misslyckad uppdatering plus att i mobil står "ej uppdaterad ?

Knepigt att besvara med ett 100%s säkerhet.

Vista anser ju att uppgraderingen misslyckats, troligen för att ngt gick fel i Vista. ???? Ngn felkod?

Telefonen däremot, fick rätt version av SW, men fungerar den som den ska? Har allt kommit med, så att du inte står med ngn korrupt fil i luren, du får testa den!

Ett annat alternativ är ju att från en annan dator testa att uppgradera telefonen en gång till, och då se vad du får för svar.

Som sagt, många ???

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma på min N96 och N85 i Windows 7... blir lika skraj varje gång. Men av någon anledning så ÄR telefonen uppdaterad. Nu kan jag bara utgå hur det är från mina... så skyll inget på mig. Trotsa varningarna och koppla ur telefonen och starta om den... kolla mjukvaruversionen (tror det är *#0000#) Då ser du vilken som är din aktuella version...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma på min N96 och N85 i Windows 7... blir lika skraj varje gång. Men av någon anledning så ÄR telefonen uppdaterad. Nu kan jag bara utgå hur det är från mina... så skyll inget på mig. Trotsa varningarna och koppla ur telefonen och starta om den... kolla mjukvaruversionen (tror det är *#0000#) Då ser du vilken som är din aktuella version...

// Mange

Ja dessa Finska telefoner,, alltid krångel!

Tacka vet jag de svenska, själv har jag en utmärkt som alltid fungerar!!

En Ericsson T39 :D

post-10900-1263312541,9_thumb.jpg

:lol:

Mannemans förslag är ett bra sätt att kolla!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... skojar du? Det är bara plastdetaljerna på en SE som är svenska... Å andra sidan är det som att påstå att SAAB är svensk eller Volvo för den delen...

Ah... NU ser jag att du refererade till gamla hederliga Ericsson. HELT rätt!!! Nu snackar vi kanontelefoner

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig att jag byter till annat än Nokia,hade en ericsson en gång och väldigt kort stund, är inne på min 3 Nokia (ävla comodo som snott nått i goggleverktygsfältet så det inte funkar) och Nokias mobiler tål tuffa tag och mer till.Jag ger mej nu och väljer fabriksinställningar på mobilen, 1.ingen kontakt med server.2. samtal in/ut blir vidarebefodrade 3. går varken konfigurera eller avaktivera vidarekoppling. Skall jag ta ut eller formatera minnet innan nytt försök uppdatera ? något annat jag kan göra för att uppdateringen skall lyckas ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda batteriet fullt, sen ta ur laddkabeln, vet att Nokia kan vara lite kinkiga med det , sen ta backup och ta ur eventuellt minneskort innan, så vet du att allt är kvar ifall det blir något knas, Nokia har väl även krav på att man har allmän profil vald ? Så välj den.

Sen håll tummarna =)

Uppdatera till Ovi Suite med om du har Nokia Pc Suite nu, är väl nya programet för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,valde pc suite för dom 2 andra alternativen fanns inte,bara det att pc suite hade jag inte, valde fabriksinställningar som dock inte funka,kom upp ruta om att uppgradering ej kan ångras/avinstalleras och då gick jag till nokias sida där jag såg att jag bör ha suite, kort sagt så installerade jag suite och körde ominstallation och denna gång funkade det.Dock kvarstår att samtal vidarebefodras och ingen kontakt med server,min sambos dotter har hjälpt oss båda 2 genom att ringa nokia som skickat inställningar till våra mobiler, får väl försöka med detta själv i morgon :-/ .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...