essa Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Hej, Jag tänkte fråga om nån vet när man ska installera Windows 7 över en befintlig operativsystem tex Vista,kan man ta bort en partition och slå ihop så att den blir en istället tex för 2 partitioner?Kan och ska man ta bort den partition som är reserverad av systemet?Jag brukade formatera först alla de partitioner och den som är reserverad av systemet och sen ta bort alla som blir bara en hel än som var för tex en partition som är på 30GB primär,en som år 80GB och sista som är på 100MB som är reserverad av systemet.Gör jag fel?Kan någon bara skriva ner hur ska man göra på rätt sätt? Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essa Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Jag hittade de här instruktioner http://windowshjalp.se/?p=34 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essa Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Varför syns bara en av partition av hårddiskarna i datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Skummade bara igenom guiden men den verkar förklara partitioneringen bra så jag antar att du menar att du fått ordning på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zub Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Du måste gå in i datorhantering och "starta" den andra partitionen, och formaterade den. Högerklicka på Dator i startmenyn, sen välj hantera, sen diskhanteraren. Sen klicka på partitionen som inte har nån enhetesbetäckning osv osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essa Posted January 13, 2010 Author Share Posted January 13, 2010 Du måste gå in i datorhantering och "starta" den andra partitionen, och formaterade den. Högerklicka på Dator i startmenyn, sen välj hantera, sen diskhanteraren. Sen klicka på partitionen som inte har nån enhetesbetäckning osv osv ok,tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts