Gå till innehåll

W7 XP Mode


perbear

Recommended Posts

Varje gång jag startar XP Mode/Virtual PC tar det dels väldigt lång tid, dels får jag upp felmeddelandet att "Integration features have been disabled". VPC fungerar trots allt för jag kommer in och kan öppna den sida eller det program jag var inne på senast men vad innebär det här egentligen? Är det saker som gör att jag kan växla mellan de båda operativen och spara och kopiera (vilket jag inte kan just nu)? Vad skall jag göra för att de skall aktiveras? Fungerar de inte för att jag har 64-bits OS i botten? Just nu har jag problem med att installera ett översättningsprogram som fungerat utmärkt i XP (32-bitars) tidigare men som nu har uppdaterats för att fungera i Vista och Windows 7 men bara i 32-bitars. Det är möjligt att mina övriga problem påverkar installation och nedladdningen av det här programmet, så att den biten inte fungerar kan vi bortse ifrån just nu. Bara jag får klarhet i de andra bitarna först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag startar XP Mode/Virtual PC tar det dels väldigt lång tid, dels får jag upp felmeddelandet att "Integration features have been disabled". VPC fungerar trots allt för jag kommer in och kan öppna den sida eller det program jag var inne på senast men vad innebär det här egentligen? Är det saker som gör att jag kan växla mellan de båda operativen och spara och kopiera (vilket jag inte kan just nu)? Vad skall jag göra för att de skall aktiveras? Fungerar de inte för att jag har 64-bits OS i botten? Just nu har jag problem med att installera ett översättningsprogram som fungerat utmärkt i XP (32-bitars) tidigare men som nu har uppdaterats för att fungera i Vista och Windows 7 men bara i 32-bitars. Det är möjligt att mina övriga problem påverkar installation och nedladdningen av det här programmet, så att den biten inte fungerar kan vi bortse ifrån just nu. Bara jag får klarhet i de andra bitarna först.

Hittade detta!

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprovirt/thread/6eee8a61-35a7-4402-954f-92ae7f645300

"The problem was that Adobe Acrobat 9 Standard was installed on the host. A printer named Abobe PDF was blocking the integration features in the XP mode.

I have disabled the integration of printers in the XP mode and had added manually only the printer needed in the XP mode."

Kanske ett svar på ditt problem.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Adobes PDF writer är inte installerad vare sig i Windows 7 eller i VPC. I VPC har jag ingen skrivare alls. Däremot ser jag att Windows 7 har lagt upp en XPS Document writer bland enheter och skrivare. Om det kan vara samma sak?

I länken ovan (till tänkbar anledning till problem och lösning på problemet) nämns system cryptography. Jag hittar inget sådant i W7. Var kan jag hitta det om ens alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Adobes PDF writer är inte installerad vare sig i Windows 7 eller i VPC. I VPC har jag ingen skrivare alls. Däremot ser jag att Windows 7 har lagt upp en XPS Document writer bland enheter och skrivare. Om det kan vara samma sak?

I länken ovan (till tänkbar anledning till problem och lösning på problemet) nämns system cryptography. Jag hittar inget sådant i W7. Var kan jag hitta det om ens alls?

XPS Document writer, verkar komma med vid installationen av Windows 7, känner igen den eftersom , jag tog bort den när jag skulle installera min egen skrivare.

System cryptography, känner jag inte till ngt om.

Ja det du såg i mitt tidigare svar var vad jag fann.

Ta bort XPS Document writer, och testa, kan ju inte skada!

Hoppas att fler har ideer om detta.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre Mats ingen förbättring. Samma meddelande. Är det 64-bitars OS som spökar?

Hej igen!

Kolla på detta:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprovirt/thread/28d36bba-294e-49fa-84a7-6939a38d71d6

Lösning som involverar problem med BIOS, här är det Windows 7 RC.

Troligen en bra ide att lägga ut ditt problem på Microsoft Tech Net.

Jag kommer nog inte längre än så här!

Lycka till.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Kolla på detta:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprovirt/thread/28d36bba-294e-49fa-84a7-6939a38d71d6

Lösning som involverar problem med BIOS, här är det Windows 7 RC.

Troligen en bra ide att lägga ut ditt problem på Microsoft Tech Net.

Jag kommer nog inte längre än så här!

Lycka till.

Mvh

Mats H

Jag skall testa det här när jag kommer hem men inte blir man klokare av alla inläggen - alla är ju olika. Och inget har lagts in sedan juni 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall testa det här när jag kommer hem men inte blir man klokare av alla inläggen - alla är ju olika. Och inget har lagts in sedan juni 2009.

Jag har också sett det, men men...

Tech Net kanske är en ide, eftersom inga fler svarar här.!

Trevlig helg & Lycka till.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sett det, men men...

Tech Net kanske är en ide, eftersom inga fler svarar här.!

Trevlig helg & Lycka till.

Mvh

Mats H

Jag skall testa TechNet under helgen. Följde rådet med att kolla BIOS. Först aktiverade jag för många alternativ och efter att ha slagit av ett av dem var jag tillbaka på ruta ett, dvs med felmeddelandet om integrated features.

Ibland blir man ganska trött på sig själv att man är så nyfiken och vill att allt man installerar skall gå som en dans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall testa TechNet under helgen. Följde rådet med att kolla BIOS. Först aktiverade jag för många alternativ och efter att ha slagit av ett av dem var jag tillbaka på ruta ett, dvs med felmeddelandet om integrated features.

Ibland blir man ganska trött på sig själv att man är så nyfiken och vill att allt man installerar skall gå som en dans.

Skam den som ger sig! :D

Ja trist att det inte funkade, men fnv. har jag inte hittat ngt mera!

Ha en trevlig helg!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag undrar om man kan ändra minnesanvändningen från orginalets 512 MB till Typ 1 Gb eller 1,5 GB och i så fall hur gör man det?

Har iofs inte kört XP-mode mer än några minuters "nyfiken-test", men i VirtualPC kan jag fritt tilldela minnestillgången för varje enskild maskin. "Hantera virtuella datorer"... och "Inställningar" i högerklicksmenyn.

post-1936-1264695945,1_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Skam den som ger sig! :D

Ja trist att det inte funkade, men fnv. har jag inte hittat ngt mera!

Ha en trevlig helg!

Mvh

Mats H

Kontentan av det hela blev att jag tog bort Virtual PC/XP Mode. Antagligen behöver jag installera om VPC senare men just nu, efter att ha kraschat routern, så får jag inrikta mig på att få upp nätverket efter inköp av en modernare router än den jag hade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...