Gå till innehåll

Problem med trådlös anslutning av en mottagare


Recommended Posts

Hej.

Jag försöker trådlöst ansluta en satellitmottagare med hjälp av en accesspunkt Netgear WG602. Denna kommunicerar med en trådlös router Netgear 614 som i sin tur är ansluten till huvudroutern med kabel. Jag har försökt att ansluta en PC i stf mottagaren för att kunna labba lite. Jag kan då pinga huvudroutern utan problem och tom gå in på dess websida med IE men jag kommer inte ut på internet. Det finns en annan PC på det trådlösa nätet och där har jag inga problem att komma ut så det verkar som accesspunkten är problemet men vad kan det vara när kommunikationen fungerar via accesspunkten och trådlösa routern till huvudroutern. Jag kan också pinga andra datorer på det lokala nätverket. Jag kör WPA2-PSK på det trådlösa nätet.

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har nu skaffat en WET610N Ethernet Bridge i stället för WG602 - den borde kanske vara bättre anpassad för att ansluta satellitmottagaren till nätet, men det fungerar lik förargligt inte.

Jag kan fortvarande pinga alla enheter i nätet, jag kan köra telnet till satellitmottagaren trådlöst, jag kommer åt WG614:s websida men inte huvudrouterns hemsida (den routern som är ansluten till internet). Jag kan tom pinga en fjärrdator via VPN och internet, men kommer inte ut på nätet för att surfa. Jag har försökt pinga Telias namnserver men det fungerar inte. Datorn som jag kör i stf satellitmottagaren får sin IP-adress och gateway från huvudroutern som den ska. Jag funderar på att ersätta WG614 med WG602 eftersom jag inte behöver routerfunktionen. I vilken mod ska den i så fall köras i? Anledningen att jag har försökt med WG614 är att huvudroutern inte är trådlös.

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...