Gå till innehåll

virtuell PC


johnny

Recommended Posts

Hej!

lyckades lägga den här frågan i en annan fråga häromdagen.

Försöker igen, mitt problem uppstår när jag försöker skapa en virtuell dator.

Får då upp en ruta (bifogar rutan). Det finns ingen inställning i min Bios att ändra som jag hittar iaf.

Finns det något trick att använda sig av?

post-5694-1264090670,58_thumb.png

Johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge oss en spec på datorn? Märke och modellbeteckning, alternativt moderkort, så kan man försöka leta upp manualer och liknande. Och därifrån ta reda på vad som måste göras. Felmesset antyder ju helt klart att du har stödet, men att det inte är aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge oss en spec på datorn? Märke och modellbeteckning, alternativt moderkort, så kan man försöka leta upp manualer och liknande. Och därifrån ta reda på vad som måste göras. Felmesset antyder ju helt klart att du har stödet, men att det inte är aktiverat.

datorn är den som står i min signatur

Acer 8930

var dock vista som orginal om det har någon betydelse?

har oxå uppdaterat Bios 2 ggr sen orginal

Redigerad av johnny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manualen som finns tillgänglig innehåller dessvärre väldigt lite info om bios... och framför allt inte dom skärmbilder på menyerna som jag skulle behöva. Nu är ju dock datorn ett par år gammal, så det är inte säkert att den har virtuellt hårdvarustöd. Jag kan heller inte hitta något sådant i den tekniska specen. Har jag rätt så innebär det att du inte kan köra senaste versionen av Virtual PC, utan måste nöja dig med Virtual PC 2007. Saknar några Windows 7-finesser, men fortfarande fullt fungerande. Personligen hade jag dock valt VirtualBox istället... betydligt bättre integrationsmöjligheter m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manualen som finns tillgänglig innehåller dessvärre väldigt lite info om bios... och framför allt inte dom skärmbilder på menyerna som jag skulle behöva. Nu är ju dock datorn ett par år gammal, så det är inte säkert att den har virtuellt hårdvarustöd. Jag kan heller inte hitta något sådant i den tekniska specen. Har jag rätt så innebär det att du inte kan köra senaste versionen av Virtual PC, utan måste nöja dig med Virtual PC 2007. Saknar några Windows 7-finesser, men fortfarande fullt fungerande. Personligen hade jag dock valt VirtualBox istället... betydligt bättre integrationsmöjligheter m.m.

ok, jag ska testa virtual box.

tack så länge!

hör av mig när jag testat.

nu har jag installerat virtual box och lagt in win server 2008.

fungerar finfint, nu ska jag "bara" lära mig använda o konfigurera servern,

men det blir en annan historia. Hör säkert av mig igen :rolleyes:

Tack för hjälpen återigen!

Redigerad av johnny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...