johnny Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hej! lyckades lägga den här frågan i en annan fråga häromdagen. Försöker igen, mitt problem uppstår när jag försöker skapa en virtuell dator. Får då upp en ruta (bifogar rutan). Det finns ingen inställning i min Bios att ändra som jag hittar iaf. Finns det något trick att använda sig av? Johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Kan du ge oss en spec på datorn? Märke och modellbeteckning, alternativt moderkort, så kan man försöka leta upp manualer och liknande. Och därifrån ta reda på vad som måste göras. Felmesset antyder ju helt klart att du har stödet, men att det inte är aktiverat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 (edited) Kan du ge oss en spec på datorn? Märke och modellbeteckning, alternativt moderkort, så kan man försöka leta upp manualer och liknande. Och därifrån ta reda på vad som måste göras. Felmesset antyder ju helt klart att du har stödet, men att det inte är aktiverat. datorn är den som står i min signatur Acer 8930 var dock vista som orginal om det har någon betydelse? har oxå uppdaterat Bios 2 ggr sen orginal Edited January 21, 2010 by johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 datorn är den som står i min signatur Acer 8930 var dock vista som orginal om det har någon betydelse? har oxå uppdaterat Bios 2 ggr sen orginal Ok... skall leta lite, och återkommer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Manualen som finns tillgänglig innehåller dessvärre väldigt lite info om bios... och framför allt inte dom skärmbilder på menyerna som jag skulle behöva. Nu är ju dock datorn ett par år gammal, så det är inte säkert att den har virtuellt hårdvarustöd. Jag kan heller inte hitta något sådant i den tekniska specen. Har jag rätt så innebär det att du inte kan köra senaste versionen av Virtual PC, utan måste nöja dig med Virtual PC 2007. Saknar några Windows 7-finesser, men fortfarande fullt fungerande. Personligen hade jag dock valt VirtualBox istället... betydligt bättre integrationsmöjligheter m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 (edited) Manualen som finns tillgänglig innehåller dessvärre väldigt lite info om bios... och framför allt inte dom skärmbilder på menyerna som jag skulle behöva. Nu är ju dock datorn ett par år gammal, så det är inte säkert att den har virtuellt hårdvarustöd. Jag kan heller inte hitta något sådant i den tekniska specen. Har jag rätt så innebär det att du inte kan köra senaste versionen av Virtual PC, utan måste nöja dig med Virtual PC 2007. Saknar några Windows 7-finesser, men fortfarande fullt fungerande. Personligen hade jag dock valt VirtualBox istället... betydligt bättre integrationsmöjligheter m.m. ok, jag ska testa virtual box. tack så länge! hör av mig när jag testat. nu har jag installerat virtual box och lagt in win server 2008. fungerar finfint, nu ska jag "bara" lära mig använda o konfigurera servern, men det blir en annan historia. Hör säkert av mig igen Tack för hjälpen återigen! Edited January 22, 2010 by johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts