Mats H Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Nyinstallerad Windows 7 x86 Home Premium, anpassad installation från XP. Under uppstart hänger sig datorn, går ej att göra ngt, mer än att bryta strömmen. (BIOS problem??) Under drift svartnar skärmen, o kommer igen efter en liten stund. (NVIDIA drivrutin uppdaterad av mig) Datorn hänger sig helt under drift. (RAM för litet??) AMD ATHLON 64 X2 4200+ AM2 BOX (Processor) VDATA 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0 (2 Minnesmoduler) ASROCK AM2 K8T890CF DDR2 SATA2 GLAN CH8 (Moderkort) NVIDIA 7950GT PCI-E 512MB TV-OUT DVI (Grafik) Drivrutiner uppdaterade igår Enligt Windows 7 Upgrade advisor inget problem med endera x86 eller x64. Vad ska jag hitta på?? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Flyttat på trådstartarens begäran... Gracias! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hahaha... jag skrev i tråden innan jag märkte att Stenis redan flyttat den... men resultatet var ju samma... :lol: Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 (edited) Nyinstallerad Windows 7 x86 Home Premium, anpassad installation från XP. Under uppstart hänger sig datorn, går ej att göra ngt, mer än att bryta strömmen. (BIOS problem??) Under drift svartnar skärmen, o kommer igen efter en liten stund. (NVIDIA drivrutin uppdaterad av mig) Datorn hänger sig helt under drift. (RAM för litet??) AMD ATHLON 64 X2 4200+ AM2 BOX (Processor) VDATA 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0 (2 Minnesmoduler) ASROCK AM2 K8T890CF DDR2 SATA2 GLAN CH8 (Moderkort) NVIDIA 7950GT PCI-E 512MB TV-OUT DVI (Grafik) Drivrutiner uppdaterade igår Enligt Windows 7 Upgrade advisor inget problem med endera x86 eller x64. Vad ska jag hitta på?? Mvh Mats H 1 (ett) typiskt problem! Jag har samma fenomen och detta beror på minnena! Det är inte något annat som strular för mig annat än att jag får testa med att ta bort minne efter minne och då fungerar allt. Efter att installationen gjorts, sätter jag tillabaka minnena och allt frid å fröjd. Byta platser med minnen, kan vara en IDÉ å. Min erfarenhet av S T R U L ! Edited January 21, 2010 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 1 (ett) typiskt problem! Jag har samma fenomen och detta beror på minnena! Det är inte något annat som strular för mig annat än att jag får testa med att ta bort minne efter minne och då fungerar allt. Efter att installationen gjorts, sätter jag tillabaka minnena och allt frid å fröjd. Byta platser med minnen, kan vara en IDÉ å. Min erfarenhet av S T R U L ! Tack för det! Ska kollas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Tack för det! Ska kollas! Tyvärr Sunshine, detta löste inte problemet! Tack ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Tyvärr Sunshine, detta löste inte problemet! Tack ändå! Hm! Inget annat tillkopplat som kan störa? USB-sticka, skrivare, scanner, mm. mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 Hm! Inget annat tillkopplat som kan störa? USB-sticka, skrivare, scanner, mm. mm. Ansluten via kabel till bredbandsmodem, XBox ansluten via kabel till bredbandsmodem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 1 GB minne är aningens lite, men det borde "snurra" runt ändå. Om det är minnesrelaterat, kan Du prova med att minska antalet Autostartprogram och/eller minska antalet tjänster. Comodo CIS v. .581 har lite problem.( om Du har det installerat ) Uppstår "frysningar" mm. ( råkade ut för det själv ) Se Comodo tråden s.31 : http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/12850-comodo-internet-security-cis/page__st__600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 (edited) 1 GB minne är aningens lite, men det borde "snurra" runt ändå. Om det är minnesrelaterat, kan Du prova med att minska antalet Autostartprogram och/eller minska antalet tjänster. Comodo CIS v. .581 har lite problem.( om Du har det installerat ) Uppstår "frysningar" mm. ( råkade ut för det själv ) Se Comodo tråden s.31 : http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/12850-comodo-internet-security-cis/page__st__600 Tack Jarru! Lite otydligt kanske i 1:a inlägget, 2Gb RAM,, (VDATA 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0 (2 Minnesmoduler)) F-Secure FSIS 2010 är Antivirus o Brandvägg Autostarten ska kollas, OK. Ska logga in på datorn senare i kväll hoppas jag! Remote! (Denna dator har förkommit tidigare med XP som inte gick att reparera, där disken kraschade) Mvh Mats H Edited January 22, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Nyinstallerad Windows 7 x86 Home Premium, anpassad installation från XP. Under uppstart hänger sig datorn, går ej att göra ngt, mer än att bryta strömmen. (BIOS problem??) Under drift svartnar skärmen, o kommer igen efter en liten stund. (NVIDIA drivrutin uppdaterad av mig) Datorn hänger sig helt under drift. (RAM för litet??) AMD ATHLON 64 X2 4200+ AM2 BOX (Processor) VDATA 1GB DDR2 667 PC5300 CL5.0 (2 Minnesmoduler) ASROCK AM2 K8T890CF DDR2 SATA2 GLAN CH8 (Moderkort) NVIDIA 7950GT PCI-E 512MB TV-OUT DVI (Grafik) Drivrutiner uppdaterade igår Enligt Windows 7 Upgrade advisor inget problem med endera x86 eller x64. Vad ska jag hitta på?? Mvh Mats H Känns som något är galet med ditt OS om XP fungerade som de skulle? Testa att formatera och köra in Windows 7 på nytt. Alltså inte anpassad installation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 (edited) Känns som något är galet med ditt OS om XP fungerade som de skulle? Testa att formatera och köra in Windows 7 på nytt. Alltså inte anpassad installation. Ja, kan kanske vara ngt! Nu är det inte jag som har datorn, utan har endast tillgång via remote, vid tillfälle.! Men tanken har slagit mig, eftersom typ, den gamla drivrutinen för NVIDIA o XP fanns kvar för grafik kortet. Finns antagligen flera konflikter dolda. Tack för tipset. Mvh Mats H Edited January 22, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts