Tapkid Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 När jag väljer i kontrollpanelen väljer system och "Device Manager" (Har engelsk Win XP Pro) Jag har 4 USB portar på min dator och när jag kikar på de portar som är installerade (på min dator står det "universal serial bus controllers" längst ner i listan..) Då har jag 4 styckna, den översta heter: "Intel® 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD" De nästa tre heter bara: "Intel® 82801DB/DBM USB Host Controller - 24C2" "Intel® 82801DB/DBM USB Host Controller - 24C4" "Intel® 82801DB/DBM USB Host Controller - 24C7" Och sen 4 styckna som allihop heter: "USB Root Hub" Vad betyder allt detta? Har jag bara en USB port som fixar USB 2.0??? Någon som vet??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Hej Nej, ""Intel® 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD" " är bara den del som driver usb 2.0 enheter som ansluts... t.ex om du får fel med en usb 1.1 enhet som är drivrutinsrelaterad, så kan man avktivera eller avinstallera stödet för usb 2.0. Hoppas att du är nöjd med svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts