Gå till innehåll

Allvarligt IE8 fel vid öppning av ny flik


DAson

Recommended Posts

Har fått nåt konstigt fel med Internet Explorer 8. Det är så här så fort jag öppnar en ny flik så får jag felmeddelandet "Fel vid återskapande av webbplats" står det, och sen följande Vi kunde inte ta dig tillbaka till sidan du hade uppe. Vad är det fel månntro för det här felet har aldrig fått tidigare. Se följande bild! Jag vill tillägga en annan sak jo om jag öppnar en helt tom flik så får jag detta fel, men om jag öppnar nått från detta forum så går det bra, men att öppna en tom flik går inte.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så upptäckte jag en sak till SmartScreen-filtret har en röd färg med ett kryss i, och så ska det väl inte vara eller! En ominstallation kanske hjälper av IE8. Om problemet kvarstår så kanske ni kan hjälpa mig. Nej nu ger jag mig efter avinstallation av IE8 så funkar inte internet alls alltså standard webbläsaren IE6. Problemet är fortfarande kvar då när jag skapar en ny flik.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad som orsakade det hela jo det var då när jag skulle avinstallera spelet Battlezone med Revo Uninstaller som programmet sabbade något i Explorer där i nåt steg man väljer att radera kvarvarande filer i nån temp-mapp. Upptäckte att standard webbläsaren IE6 inte startade, för det stod genväg saknas när jag skulle starta webbläsaren. Jag får väl stå ut med detta problem i fortsättningen. Man gör tabbar då och då men att detta skulle hända det trodde jag inte.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är bekymmer med IE 8 som man inte står ut med och man efter läsning av shecklista för IE-problem (htt:p//korturl/.se/alxq) ändå inte får rätsida på, då kan man ju avinstallera IE8 inne i update och efter det rensa med ccleaner eller nåt-starta om datorn och antingen om man har hämtat IE8 själv eller väljer att update installerar IE8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(avinstallera spelet Battlezone!)

Hatar att spela, därför att då blir datorn tokig. Inte alltid, men för det mesta har jag märkt.

Nu får alla som spelar på sin dator negativera mig, men jag kommer dock att hata spel även i fortsättningen. Det enda jag gillar är MS-Fligth och Syberia....... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är borttaget, men problemen kvarstår så det får vara för jag har ingen lust att avinstallera/instalera om IE8. Något givk väl galet när jag skulle renska nåt som var viktigt för IE.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är borttaget, men problemen kvarstår så det får vara för jag har ingen lust att avinstallera/instalera om IE8. Något givk väl galet när jag skulle renska nåt som var viktigt för IE.

//DAson

Hej! Testa den här sidan, om Du skall avinstallera IE8: http://support.microsoft.com/kb/957700

Kopiera länken och klistra in i adr.fönstret

essin

Redigerad av essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter avinstallationen av IE8 igen, så funkar inte IE6 som den återställer till. För när jag klickar på IE ikonen så står det genväg saknas troligen explorer.exe. Tog hem IE7 och installerade denna startade om. Men den startade inte internet. Så då tänkte jag testar åter igen IE8 och när jag klickar på Ny flik så får jag samma problem som ni ser i föregående inlägg längst upp.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in och återställer hela internet exlorer då?

Verktyg -> Internet Alternativ -> Avancerat -> "Återställ" & "Återställ avancerade inställningar.."

Verkar ju helt klart vara något fel i någon association eftersom du kommer till: res://ieframe.dll/acr_error.htm#,about:tabs

kolla dettaa värden i registret

------------------------------------------

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AboutURLs]

"Tabs"="res://ieframe.dll/tabswelcome.htm"

-----------------------------------------

res://ieframe.dll/tabswelcome.htm = about:tabs

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdena i registret stämmer och det du sa i Internetalternativ hjälpte inte. Något gick väl snett när jag rensade efter en avinstallation programmet som jag hade var Revo Uninstaller Pro är borttaget. Har aldrig råkat ut förr med det här. Har hänt att Explorer har lagt av men inte att jag inte kan eller får skapa en ny tom flik.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...