Gå till innehåll

Partion Magic 8


mussi

Recommended Posts

Hej!

Kan någon hjälpa mig med PM 8, jag vill partionera min C: men jag är lite nojig eftersom jag har några familjefilmer som måste brännas ut som jag inte har kvar på kassett :( Är det ofarligt och kan någon göra en punktlista med vad man måste göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har använt pm och har inte förlorat något än.

När du startar pm så högerklicka din partion och välj ändra storlek, förminska från höger till vänster, annars flyttar du bootinformationen vilket gör din disk obrukbar...utan återställning. På det tomma utrymmet välj att skapa partion och formatera som ntfs. När du är färdig, tryck på knappen "Apply" sedan får du starta om datorn om det in går av sig själv.

Det du ska tänka på innan du gör något är att skapa en uppdaterad återställningsdiskett "ERD" emergency recovery diskett och testa den innan du gör något, så att den fungerar. Efter det att du är färdig med dina operationer, uppdatera din "erd" till nuvarande status.

OBS! Bara så att du ska tänka på det, Läs och förstå allt innan du trycker "apply", gör du fel kan du i de flesta fall återställa genom att använda "General" menyn uppe till vänster. En sak till, som alltid se till att ha en backup och en återställningspunkt innan du börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...