Gå till innehåll

Drive Fitness Test


nissenisse

Recommended Posts

Hej, jag har tagit hem detta program Drive Fitness Test och bränt det på cd-skiva och startar det.

Men den ställer sig och säger Loading DFT. Sen händer inget mer?. Vad ska man göra mer? hur får man igång programmet?.

Har försökt att läsa Manualen men jag är väldigt dålig på Engelska.

Hoppas någon kan ge en kort beskrivning hur man får det att gå vidare.

Vänlig Häls Nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har tagit hem detta program Drive Fitness Test och bränt det på cd-skiva och startar det.

Men den ställer sig och säger Loading DFT. Sen händer inget mer?. Vad ska man göra mer? hur får man igång programmet?.

Har försökt att läsa Manualen men jag är väldigt dålig på Engelska.

Hoppas någon kan ge en kort beskrivning hur man får det att gå vidare.

Vänlig Häls Nybörjare

Vilket Drive Fitness Test?? Hitachis??

Från vilken leverantör, märke??

I vilket fall så ska du stoppa i CDn, starta om datorn, som sedan ska boota upp med CDn i och automatiskt starta DFT.

Om detta inte sker, 2 orsaker:

1) ISO fick ngt fel under bränningen.

2) DFT kan inte startas pga att den inte supportar din konfiguration, OSet eller datorns hård disk system.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, eftersom inget på hårddisken är igång när man startar datorn från CD-skivan så spelar det ingen roll vad det är för operativsystem på hårddisken. Det behöver inte finnas något alls på hårddisken.

För övrigt håller jag med :)

Vad har du för problem, nissenisse, som gör att du misstänker att hårddisken är dålig?

Är du säker på att det är Hitachi som har gjort hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och tack för era svar, jo detta verktyg har jag ju tagit hem effter att ha läst Stenis artikel om det på Tips o Trick sajten.

Verktyget kommer från Hitachi men ska fungera på alla HDD oavsett märke.

Jo programet bootar och man får 2 alternativ, Jag valde alternativ 2 där den ska felsöka HDD.

Sen får man lite info och sedan så ställer sig programmet och säger ,, Loading DFT och sedan står den så ,,hela tiden , det händer inget mer.

Jag lät den stå en Timma ungefär. Jag har en Lap som heter Acer 7530g och jag har Vista Ultimate 64.

Men det kanske är så att detta program inte funkar på denna dator?.

Hoppas på svar igen :)

Vänlig Häls Nybörjarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det något i din dator som gör att programmet inte fungerar, även om det brukar fungera oavsett hårddisktillverkare.

Om du vill testa hårddisken så kolla vem som har tillverkat den, t ex brukar man få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren. Själva testprogrammet brukar sedan vara lättast att hitta via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och tack för era svar, jo detta verktyg har jag ju tagit hem effter att ha läst Stenis artikel om det på Tips o Trick sajten.

Verktyget kommer från Hitachi men ska fungera på alla HDD oavsett märke.

Jo programet bootar och man får 2 alternativ, Jag valde alternativ 2 där den ska felsöka HDD.

Sen får man lite info och sedan så ställer sig programmet och säger ,, Loading DFT och sedan står den så ,,hela tiden , det händer inget mer.

Jag lät den stå en Timma ungefär. Jag har en Lap som heter Acer 7530g och jag har Vista Ultimate 64.

Men det kanske är så att detta program inte funkar på denna dator?.

Hoppas på svar igen :)

Vänlig Häls Nybörjarn

Om det är en HItachi/IBM HDD, detta program tar de flesta märken, men........

"Serial-ATA controllers based on the Silicon Image Promise and Intel chipsets are

not currently supported" Är det enda jag kan hitta i manualen.

Om detta är fallet med Acer, har jag inte hittat ännu.

Har din dator startat chkdsk, vid uppstart och rapporterat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det något i din dator som gör att programmet inte fungerar, även om det brukar fungera oavsett hårddisktillverkare.

Om du vill testa hårddisken så kolla vem som har tillverkat den, t ex brukar man få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren. Själva testprogrammet brukar sedan vara lättast att hitta via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287.

Bra tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...