Gå till innehåll

Måste få proffs-hjälp!


Sunshine

Recommended Posts

Vem kan hjälpa mig att dra ut en tand utan bedövning? Jag vill dock inte betala 800:- för ett tandläkarbesök! H J Ä L P.......... :huh: :huh: :huh:

Hej Sunshine!

Stackare där lider med dig!

Ett gammalt beprövat knep är att ta en stark tråd. Den ena änden knyter du fast runt den onda tanden, den andra änden knyter du fast i något dörrhandtag och sedan ber du någon snäll om hjälp med att oväntat öppna upp dörren (ganska så kraftigt ryck måste till) och förhoppningen är då att tanden åker med.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sunshine!

Stackare där lider med dig!

Ett gammalt beprövat knep är att ta en stark tråd. Den ena änden knyter du fast runt den onda tanden, den andra änden knyter du fast i något dörrhandtag och sedan ber du någon snäll om hjälp med att oväntat öppna upp dörren (ganska så kraftigt ryck måste till) och förhoppningen är då att tanden åker med.

//Malou

Kanske ett fallskärmshopp med repen runt tanden, vid utlösning av skärmen kanske tanden lossnar. Nä, jag tål inte höga höjder, skit..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en stor bomullstuss med en rejäl viskey eller nåt hemmatillverkat med hög procent och lägg på tanden så slipper du tänka på en för en stund...

eller ännu bättre om du dricker rikligt av detsamma så känner du den kanske inte...

prova annars att sparka i lilltån, så glömmder du att tanden gör ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en stor bomullstuss med en rejäl viskey eller nåt hemmatillverkat med hög procent och lägg på tanden så slipper du tänka på en för en stund...

eller ännu bättre om du dricker rikligt av detsamma så känner du den kanske inte...

prova annars att sparka i lilltån, så glömmder du att tanden gör ont.

Skall prova, tackar för tipset! Annars? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men allvar försök ta tänderna med fingrarna och dra snabbt uppåt utan att tänka på det, annars så tar du en stark tråd och knuter det runt tanden och i dörren och så stänger du dörren hastigt så ska det nog gå bra, så brukade jag göra när jag var liten.

Lycka till - och förresten lider med dig men jag har Tandsten i nedre tänderna :( vet ej hur jag ska göra för o få bort skiten :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men allvar försök ta tänderna med fingrarna och dra snabbt uppåt utan att tänka på det, annars så tar du en stark tråd och knuter det runt tanden och i dörren och så stänger du dörren hastigt så ska det nog gå bra, så brukade jag göra när jag var liten.

Lycka till - och förresten lider med dig men jag har Tandsten i nedre tänderna :( vet ej hur jag ska göra för o få bort skiten :(

Försökt, men det bara glider!

ULTRALJUD brukar hjälpa för tandsten..... OBS! Har man tandsten, då har man också starka tänder OBS! HILTI-SLAGBORRMASKIN hjälper. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för era goa inlägg. Jag får hoppas att jag får bort tanden så fort som möjligt. När tanden väl är ute så tar jag en bild och visar hur den har oxiderats på 30 år...... Men jag är äldre än så..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för era goa inlägg. Jag får hoppas att jag får bort tanden så fort som möjligt. När tanden väl är ute så tar jag en bild och visar hur den har oxiderats på 30 år...... Men jag är äldre än så..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nej lägg inte ut en bild på en gammal gadd.

Betala och gå till tanddoktorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt bekymmer är tandläkarskräck för jag kan inte skylla på ekonomin då jag köpt både datorer och 2 platttv.Då jag får tandvärk så lägger jag på ren tandkräm på tanden och detta gör jag ngr ggr om dan, värktabletter ock, om inte det blir infektion så brukar värken ge sej efter några dagar (kanske nerverna som dör) försöka lägga undan (nödvändigt) lite varje månad för tandläkare och akuta läkarbesök.Om rött och svullet så ring tandläkare direkt om vardag, om helg så värktabletter och vänta till vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...