pia Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Jag är mormor till en nyfiken liren tjej på ett par år. Nu har hon snart födelsedag och jag tänkte att det skulle vara bra om hon fick en egen liten dator så vi kan använda webcam, eftersom vi bor långt isär. Så långt fungerar ju Windows 7 bra, men hur är det med alla trevliga pedagogiska spel för barn. Måste jag köpa dator med XP för det ändamålet istället? Finns det någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Det kan naturligtvis skilja beroende på vilket spel det handlar om men många funkar säkert direkt i Windows 7 och dessutom kan man även välja att köra dem i "XP kompabilitetsläge" vilket ytterligare ökar chansen att de ska fungera. Vet du exakt vilket/vilka spel det handlar om kan du ju både fråga här och även söka efter spelets namn tillsammans med windows 7 på Google för att se om någon annan skrivit om eventuella problem med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pia Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Har sett Kallespel för ålder3+ och uppåt men även Mumintroll spel och Bamse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts