Gå till innehåll

Windows Live Messenger inbjudan


Recommended Posts

Har ett irriterande moment med mitt WLM. Får någon vecka sen fick jag en inbjudan från någon jag inte kände igen. Jag tackade nej och sen var det bra med det. Varje gång jag loggar in på WLM (messenger) så får jag upp en irriterande rad som säger "Du har 1 inbjudan". Jag har kollat mitt konto och där ligger ingen inbjudan kvar till varken nätverk eller personer. Klickar jag på krysset så kommer det upp nästa gång jag loggar in... klickar jag på inbjudan så kommer jag in på mitt Live-konto och där finns inga inbjudningar.

Jag har för mig att jag har läst någonstans hur man får bort detta men det blir inte klok på var.

Någon som känner igen detta?

Har inget otyg i datorn och jag använder msn väldigt sparsamt.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://help.live.com//help.aspx?project=WL_Spacesv3&market=sv-se&querytype=keyword&query=qaf&tmt=&domain=windowslivewire.spaces.live.com&format=b1

Kan detta vara något?

"Ange begränsningar för vilka som kan kontakta dig och stoppa e-postaviseringar

När du skapar ditt space får du e-postaviseringar när andra personer bjuder in dig till sina nätverk (Ett antal personer som du kommunicerar och delar innehåll med på Windows Live. Ditt nätverk består av personer som du lagt till i din profil samt dina kontakter på Windows Live Messenger och Windows Live Hotmail. Du kan bjuda in personer till ditt nätverk från platser där deras foto visas på Windows Live.) , frågar dig om att få visa ditt space, bjuder in dit till en grupp eller aktivitet, delar foton eller skickar ett privat meddelande (Ett icke-offentligt meddelande som skickas från en person till en annan utan att avsändaren behöver avslöja sin e-postadress.) . Du kan stoppa e-postaviseringar separat för varje typ av kommunikation."

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tog mig tid att kolla över detta ordentligt. Det har rapporterats till Microsoft om detta tidigare och de är medvetna om problemet. Felet ligger hos MS och enligt uppgift kommer min sk. Phantom Invite att försvinna med tiden...

Här står det mer: Microsoft konversation

Mange

Så bra, har fått en jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... ändrar rubriken. Även om jag fått ett konkret svar från MS så ligger inbjudan snällt kvar efter flera veckor. Är det någon som har någon "walkaround" så låter vi tråden löpa på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra, har fått en jag med!

Min "stående" inbjudan försvann???

Har de gjort ngt tro??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah... inte min...

Hur var det nu? Vilka filer ska man radera ur datorn för att få msn att glömma kontaktboken osv? Finns det inte något sånt man ska göra om man har problem med kontakter osv?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kanske lite off topic, men kanske dessa mappar du är ute efter.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/17639-messenger/

......................................

Prova tömma följande mappar:

%userprofile%\Contacts\Your Messenger email address

%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live\Contacts\Your Messenger email address

Vet inte om detta hjälper, men gå också in på din MSN live webbsida och ta bort dem där. Tror att de hämtas in därifrån!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst BEGEs
Postad (redigerade)

Jag hade samma problem jag tror det löste sig genom att jag gjorde en reparationsinstallation av messenger i lägg till/ta bort program. Det är borta nu i alla fall och haft problemet en längre tid.

Reparationsinstallation%20av%20messenger.jpg

Redigerad av BEGEs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst BEGEs

Jag hade samma problem jag tror det löste sig genom att jag gjorde en reparationsinstallation av messenger i lägg till/ta bort program. Det är borta nu i alla fall och haft problemet en längre tid.

Reparationsinstallation%20av%20messenger.jpg

Nu är fenomenet tillbaks igen angry.gif En irriterade bugg, testar att köra en reparationsinstallation igen. Återkommer med resultat.ph34r.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs

Nu är fenomenet tillbaks igen angry.gif En irriterade bugg, testar att köra en reparationsinstallation igen. Återkommer med resultat.ph34r.gif

Denna gång hjäpte det inte. Ännu mer angry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hittat en "patentare"... la till en ny vän på msn. Tack vare att jag accepterade denne så försvann den oönskade inbjudan.

// Manneman

Kul att detta löste problemet!

Undrar hur?

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be någon du känner, som du inte redan har bland dina vänner, att adda dig. När du accepterar en ny kontakt, som du känner till, så KAN det hända att den skumma inbjudan försvinner... det gjorde det helt oväntat här.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla detta nu om det är nån inbjudan som ligger och lurar. Har kollat men har inga inbjudningar så det måste va nån bugg kanske vad vet jag!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...