Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej på er.

Jag har tänkt installera office 2007 ultimate på min dator, för närvarande så har jag windows live mail och allt i både inkorg o skickade, kontakter mm vill jag ha över på ett smidigt sätt utan förluster till outlook, så min fråga är hur ska jag göra på det smidigaste sättet. Räcker det att kopiera över allt till ett usb-minne och sedan lägga tillbaka det, jag har för mig att kontakter mm sparas i olika filformat i wlm och outlook, stämmer det?

Om någon vill vara snäll och tala om hur jag ska göra vore jag mycket tacksam.

ha en bra dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har hämtat din mail från tex gmail eller hotmail och i det programmet låtit filerna vara kvar på deras server så hämtar det mailen när du hämtar mailen i outlook

men det är svårt att hämta mail från hotmail till outlook

Hoppas du fattade något av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.

Jag har tänkt installera office 2007 ultimate på min dator, för närvarande så har jag windows live mail och allt i både inkorg o skickade, kontakter mm vill jag ha över på ett smidigt sätt utan förluster till outlook, så min fråga är hur ska jag göra på det smidigaste sättet. Räcker det att kopiera över allt till ett usb-minne och sedan lägga tillbaka det, jag har för mig att kontakter mm sparas i olika filformat i wlm och outlook, stämmer det?

Om någon vill vara snäll och tala om hur jag ska göra vore jag mycket tacksam.

ha en bra dag

Windows Live Mail-installationen som du använder idag, är den installerad på samma dator som du tänker installera Microsoft Outlook 2007 på?

Eller är det två olika datorer, den ena med WLM och den andra med Outlook 2007?

Är det samma dator installerar du bara Outlook 2007 och skapar ditt konto i Outlook först. Sedan överför du från WLM till Outlook 2007 med exportfunktionen i WLM. Se guide här.

Är det olika datorer så måste du först överföra e-postmeddelanden och kontakter från WLM på den gamla datorn till WLM på den nya. Principen är densamma som när du överför från Windows Mail i Vista till Windows Live Mail, så stegen är ungefär samma som i guiden här. Efter att du överfört till WLM på den nya datorn överför du till Outlook 2007 med exportfunktionen i WLM. Igen, se guiden här. Att ta vägen via WLM kanske inte är den enklaste, men den funkar i alla fall.

Har du bara ett fåtal e-postmeddelanden kan du även prova att markera alla e-postmeddelandena i WLM och dra dem till en mapp i Utforskaren, exempelvis en mapp på ett USB-minne. Sedan kan du dra dem från Utforskaren till en mapp i Outlook 2007, exempelvis en arkivmapp i en personlig mapp-fil (PST-fil). Kontrollera dock att format och bilder och annat visas korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen

jag har mitt konto på bredbandsbolaget.net och har även ett hotmailkonto, som jag vidarebefodrar till bredbandsadressen och än så länge så funkar det att få mejlen från hotmail dit.

jag ska installera office 2007 med outlook på samma dator som jag har nu och på den så har jag office 2007 hem o studentversionen dvs utan outlook. jag vill synka min mejl i outlook till min mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...