Raven_Crystal Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Har införskafftat ett Alchemy Elixir II (Elixia II står det på tangentbordet dock) från tillverkaren OCZ, men det är så att när jag ska skriva så beter det sig lite konstigt? Exempelvis om man skriver: Spela så blir det "Spelaaaaaaaaaaa" istället med en hel rad med a:n efter... förstår ni vad jag menar? Det är ganska irriterande och inte kuna skriva ordentligt tangentbordet är 1 vecka gammalt snart, så vad kan felet vara? Inga virus eller trojaner o dyl har redan scannat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Det där tycker jag låter som inställningen av responstiden för nedtryckningen av en tangent. Förändringen gör man i egenskaper för tangentbordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Det där tycker jag låter som inställningen av responstiden för nedtryckningen av en tangent. Förändringen gör man i egenskaper för tangentbordet. Det är inte Repetitionshastigheten du menar? För den drog jag ner på långsam, och även Fördröjning drog jag ner på Lång. Vart en liten förbättring nu iallafall men inte helt 100% tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Jag tycker det låter som en garantifråga.... Är det alla bokstäver som reagerar så här eller bara vissa? Har du installerat speciella drivrutiner för speciella funktioner eller använder sig t-bordet av standardtangentbordet? Om det är det första alternativet är de kompatibla med Windows 7? Enligt tillverkarens hemsida så ska det vara kompatibelt med XP och Vista så det borde inte vara några problem, men man vet aldrig. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Jag tycker det låter som en garantifråga.... Är det alla bokstäver som reagerar så här eller bara vissa? Har du installerat speciella drivrutiner för speciella funktioner eller använder sig t-bordet av standardtangentbordet? Om det är det första alternativet är de kompatibla med Windows 7? Enligt tillverkarens hemsida så ska det vara kompatibelt med XP och Vista så det borde inte vara några problem, men man vet aldrig. // Manneman Ja det är i princip alla tangenter. Men jag har lämmnat in detta tangentbord nu och skall få det utbytt mot ett nytt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts