Gå till innehåll

Tangent bords problem


Raven_Crystal

Recommended Posts

Har införskafftat ett Alchemy Elixir II (Elixia II står det på tangentbordet dock) från tillverkaren OCZ, men det är så att när jag ska skriva så beter det sig lite konstigt?

Exempelvis om man skriver: Spela så blir det "Spelaaaaaaaaaaa" istället med en hel rad med a:n efter... förstår ni vad jag menar?

Det är ganska irriterande och inte kuna skriva ordentligt tangentbordet är 1 vecka gammalt snart, så vad kan felet vara?

Inga virus eller trojaner o dyl har redan scannat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tycker jag låter som inställningen av responstiden för nedtryckningen av en tangent. Förändringen gör man i egenskaper för tangentbordet.

Det är inte Repetitionshastigheten du menar? För den drog jag ner på långsam, och även Fördröjning drog jag ner på Lång.

Vart en liten förbättring nu iallafall men inte helt 100% tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som en garantifråga.... Är det alla bokstäver som reagerar så här eller bara vissa?

Har du installerat speciella drivrutiner för speciella funktioner eller använder sig t-bordet av standardtangentbordet? Om det är det första alternativet är de kompatibla med Windows 7? Enligt tillverkarens hemsida så ska det vara kompatibelt med XP och Vista så det borde inte vara några problem, men man vet aldrig.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som en garantifråga.... Är det alla bokstäver som reagerar så här eller bara vissa?

Har du installerat speciella drivrutiner för speciella funktioner eller använder sig t-bordet av standardtangentbordet? Om det är det första alternativet är de kompatibla med Windows 7? Enligt tillverkarens hemsida så ska det vara kompatibelt med XP och Vista så det borde inte vara några problem, men man vet aldrig.

// Manneman

Ja det är i princip alla tangenter.

Men jag har lämmnat in detta tangentbord nu och skall få det utbytt mot ett nytt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...