kjell-ake Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Hej! Efter ytterligare ett "minihaveri" blir jag anmodad att starta i felsäkert- läge. Gör så och sitter sedan där och ser dum ut... Vad gör jag i detta felsäkra läge? Jag antar att jag kan felsöka men hur ser jag vad som är rätt och vad som är fel? Kan man felsöka i systemfiler och eller program på något annat sätt? Att jag "streamar" musik samtidigt som jag kör ex. Tiger Woods 06 kan det påverka "krashbenägenheten"? Med vänliga nybörjarhälsningar Kjell-Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 vilken tråd kommer denna fråga ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell-ake Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 http://xp.fpgroup.se/modules.php?name=Foru...opic&t=2038 Hej! Titta på inlägg."Nu startar inte datorn" Har haft en fixare som trixat med kontakter och dammat. Fungerade sedan i 10 dagar prickfritt. Sedan detta. Med vänlig hälsning Kjell-Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Om datorn kraschar kan den ibland vilja starta i fel säkert läge. Om det då bara är vid dessa enstaka tillfällen så låt datorn göra det och starta sedan om den. Visst kan datorns kraschbenägenhet öka om du kör spel samtidigt som andra program. Det beror ju på din dators prestanda. Ta fram Aktivitetshanteraren Prestanda medan du håller på och se hur det ser ut. Glöm inte växlingsfilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell-ake Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Hej igen! Läst någonstans att det bör vara 20% ledigt utrymme på hårddisken för att den ska fungera bra. Kan det vara en anledning till mina problem? Sist jag tittade var ledigt utrymme 14%... Vad tror ni om det? Kjell-Åke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts