Gå till innehåll

Nästan overkligt!


Sunshine

Recommended Posts

Skidåkare krockade med älg

En skidåkare krockade på tisdagskvällen med en älg i ett skidspår på berget Billingen utanför Skövde.

Milspåret som Conny Jacobsson valde är inte upplyst på kvällen, så han åkte med pannlampa. När bara någon kilometer återstod av slingan, såg han plötsligt en älg alldeles framför sig. Jacobsson hann tänka att han nog borde byta spår, men hann inte reagera mer än så. Av bara farten åkte han rakt på det stora djuret.

-Rätt in i sidan, med skidorna som fortsätter under älgen. Och jag hamnade givetvis på rygg där i skidspåret, säger Conny Jacobsson till Sveriges Radio Skaraborg.

Älgen blev kanske lika förvånad som skidåkaren.

-Jag såg älgens klövar som hoppade lite fint över mig. Han sprang iväg och tittade lite på mig där jag låg, säger Jacobsson.

Men "skogens konung" flyttade sig bara några meter. Conny Jacobsson försökte skrämma iväg djuret för att komma vidare i skidspåret, men fick ge sig och åka över skaren till ett annat spår. Älgen var fortfarande bara några meter bort.

-Jag stakade rätt så rejält sen, erkänner Jacobsson.

Han överväger nu att välja el ljusbelysta spår för framtida skidturer på kvällstid.

Källa: TT

Publicerad: 17 mars 2010 kl 19.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

Stackars skidåkare!!

Ja tom "Våra" älgar håller bättre avstånd!

Billingen är fint!

Har bott i Skövde en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...