Gå till innehåll

Lattitude E5500


bepees

Recommended Posts

Hejsan alla kunniga!

Har ett stort bekymmer med en burk på jobbet.

En Dell Lattitude E5500. Kom förinstallerad med Win XP. Windows 7 Pro skiva följde med. Glad i hågen så satte man igång installationen av win 7. Fick frågan om uppgradering eller ren installation.

Körde då en ren installation eftersom jag såg att applikationer o.s.v fanns med på en annan skiva. Installationen gick alldeles förträffligt.

Nu kommer då mitt stora bekymmer.

Denna bärbara dator har bluetooth inbyggt. Innan ominstallationen fungerade den jättebra. Efter ominstallation hittar den inte enheten överhuvudtaget.

Går inte ens att installera drivrutiner för denna då den vill att man ska slå på bluetoothenheten under installationen. Det ska då gå att göra på två olika sätt.

Antingen via on/off knappen för radio, eller via <func> F2.

Då denna snabbknapp är förprogrammerad att bestämma om batteriet ska laddas eller inte så är ju inte den att tala om, och den hoppar inte på via On/Off knappen heller.

Gick in i enhetshanteraren där det finns en systembasenhet som ligger i konflikt (Code 28. inga drivrutiner installerade) Moment 22 ?.

Tänkte då. "Hmm jaja man kan ju alltid gå tillbaks till fabriksinställningarna via <ctrl> F11 under uppstarten."

Nähä du. Det går inte alls! Har funkat klockrent på alla andra Delldatorer som jag haft.

Systemåterställning till ett tidigare OS går inte heller.

Vad gör jag?? Håller på att bli tokig på detta.

Mvh

Bepees

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Går inte ens att installera drivrutiner för denna då den vill att man ska slå på bluetoothenheten under installationen. Det ska då gå att göra på två olika sätt.

Antingen via on/off knappen för radio, eller via <func> F2."

Du menar här Dells egna drivrutiner för Bluetoothen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Har varit inne på dell's hemsida och hämtat hem de senaste drivrutinerna till enheten.

Dock utan resultat eftersom den vill att man slår på enheten under själva installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du Bluetoothenheten i enhetshanteraren, och provat att installera därifrån? OK! Antar det.

Tagit bort Bluetoothen och provat att installera den igen?

Ja detta var knivigt!

Hoppas att någon här kan hjälpa dig bättre än mig!

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Riktigt så lätt var det ju inte. Jag kan inte se att det är själva bluetoothenheten utan det står okänd enhet.

Dessutom kom jag på att det även kommer upp en ballongruta för säker borttagning av maskinvara nere i högra hörnet,

där det står "du kan nu koppla bort com 1. lol. Misstänker att bluetoothenheten använder sig av just com 1 men det finns ju faktist två com-portar på burken. en hona och en hane.

Väldigt mysko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Riktigt så lätt var det ju inte. Jag kan inte se att det är själva bluetoothenheten utan det står okänd enhet.

Dessutom kom jag på att det även kommer upp en ballongruta för säker borttagning av maskinvara nere i högra hörnet,

där det står "du kan nu koppla bort com 1. lol. Misstänker att bluetoothenheten använder sig av just com 1 men det finns ju faktist två com-portar på burken. en hona och en hane.

Väldigt mysko.

Kontrollerat om du kan felsöka detta via Åtgärdscentret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara någon annan drivrutin som saknas, t ex chipset?

Kan vara men jag har hämtat och installerat alla chipset drivisar från dell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollerat om du kan felsöka detta via Åtgärdscentret?

jojomensan.

Funkar tyvärr inte heller.

Får upp lösningen att installera drivrutiner i felsökaren men Den hittar inga drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...