zen-TAO Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hej. Det här frågan var svårt att veta var man skulle placera i för kategori. Men eftersom jag använder Vista Home Basic (32) så ställer jag den här. Bilder. Jag har många bilder och de ligger i en mapp med samma namn. När jag öppnar mappstrukturen i Utforskaren så ser jag ju en symbol (inte vad bilden föreställer i miniatyr) för bildfilen med vilket program jag har som standard för att öppna bilder. Men ofta är jag ändå osäker på vilken bild det är och måste förhandsgranska den. Jag märker att det är ett onödigt moment, speciellt när jag måste öppna och förhandsgranska många bilder. Min fråga gäller om det finns någon applikation som gör att det blir en liten miniatyrbild av den faktiska bilden i mappen istället för bara en symbol som visar vad det är för fil. Svårt att förklara det här. Förstår ni hur jag menar? Tack på förhand för era svar. Hälsningar zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Tror jag vet vad du menar! När du öppnat mappen med bilderna, så finns det ordna, visa, bränn. Klicka på visa och välj stora eller extra stora ikoner, då visas bilder istället för informationen om dessa. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Högerklick på "Dator", välj Egenskaper/Avancerade systeminställningar/Avancerat... Inställningar under Prestanda... se till så att "Visa miniatyrer istället för ikoner" är ibockat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zen-TAO Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Hej. Tack för tipsen. Nu fungerar det! zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts