Kakmonster Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Hej alla. Jag letar en Windows 7-kompatible Twitter-klient som uppföljer samtliga följande kvar (notera samtliga krav måste vara uppfyllda för att den skall vara av intresse): Väldigt resurssnål - får ej ta onödigt RAM-minne i användning och skall i princip inte belasta CPU:n alls Får ej använda Adobe AIR eller några liknande påfund (och helst inte heller .NET) - jag vill inte ha något sådant installerat på min dator Måste vara öppen källkod (så man vet att det inte är Spyware, skickar iväg ens lösenord och så vidare) Det gör ingenting om det dessutom är en skrivbordsgadget eller har Windows 7-specifika funktioner, så länge kraven är uppfyllda :-). Några förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 (edited) yoono kanske är det du söker Blir som en sidebar Edited April 4, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kakmonster Posted April 4, 2010 Author Share Posted April 4, 2010 (edited) yoono kanske är det du söker Tack, men ingenting tyder tyvärr på att Yoono är öppen källkod. Skall vi vara helt ärliga har vi ingen aning om vad programmet faktiskt gör när man installerat det. Installationsfilen är dessutom över 11 (!) MB tung - inte direkt vad jag kallar för resurssnålt. Så med andra ord, Yoono går tyvärr bort. Övriga förslag som uppfyller alla ovanstående krav? Edited April 4, 2010 by Kakmonster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Det verkar över huvud taget inte finnas många Twitter-klienter så det är ju mycket möjligt att det inte finns någon som uppfyller dina krav. Men du kan ju kolla igenom listan på sidan http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Twitter_services_and_applications Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts