Gå till innehåll

Hjälp med IP telefoni


Recommended Posts

Har alla tjänster från BBB tv/internet/telefon

Har idag en Philips trådlös telefon kopplad till mitt modem , men jag vette gudarna vad som är fel för det låter dåligt när folk ringer eller jag ringer upp dom ... vad har ni andra som har BBB iptelefoni för telefon???

Är det för att den är trådlös det är på detta sättet eller....

tacksam för köptips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du flera telefoner eller har en granne som bor mycket nära dej kan det bli problem, har med GAP systemet att göra frekvenserna krockar mellan telefonerna.

(GAP du kan prata internt mellan dina egna telefoner)

Är det alltid samma problem är det nog fel i telefonen

//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte till BBB.s telefoni för snart ett år sen och märkte direkt att ljudkvalitén blev lite sämre. Har två trådlösa Panasonic-lurar och de fungerar ok. Ibland kan man dock uppleva att ljudet är lite lågt.

Hade dock strul före jul med statisk brus i luren, "borttappade" ord i samtalen (speciellt i början av samtalet) och vid ett par tillfällen så gick det inte ringa hem till mig.

Ringde bredbandsbolaget och de sänkte hastigheten ett par megabit och nollställde modemet. Funkar bra sedan dess, förutom att ljudet är lite svagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...