arnada Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Har ett litet problem. Fick en gammal laptop där batteriet ej fungera så jag öppnade upp batteriet "försiktigt" med en kniv och började mäta på cellerna. Totalt fick jag ett utslag på över 12volt men enligt skalet ska bara 8.4volt levereras till laptopen. Så nu har jag tagit en 80mm 12volts chassi fläkt och modifierat denna lite (satt på krokodiltänder) och satt plus respektive minus från fläkten till batteriet och fläkten har snurrat i över 30minuter på full hastighet. Så ström finns där ju på batteriet. Några förslag på vad som kan vara fel? Datorn snurrar fint med laddaren i kopplad men med bara batteriet så blinkar alla indikator lampor till sen händer inget. Quote
waxinator Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Där finns säker mer än bara battericeller i batteripaketet !? T.ex. elektronik för laddningen och eventuellt uttag för andra spänningsnivåer. Quote
Recommended Posts