Rövardotter Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Har Win 7 förinstallerat på min VAIO laptop. Nu har Windows Media Player slutat fungera. Jag kan inte öppna programmet och försöker jag spela upp något står det "Serverkörning misslyckad". Har provat att aktivera/inaktivera spelaren via kontrollpanelen men det gör ingen skillnad. Någon som har råd??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Hej! Skriv tjänster i sökrutan, högerklicka på Tjänster, leta reda på: Windows Media Player Network Sharing Service, markera raden och högerklicka, välj Starta om. Starta om datorn, och det borde funka! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rövardotter Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 Hej! Skriv tjänster i sökrutan, högerklicka på Tjänster, leta reda på: Windows Media Player Network Sharing Service, markera raden och högerklicka, välj Starta om. Starta om datorn, och det borde funka! Mvh Mats H Tack för ditt svar. Tyvärr fungerar det inte :-( Finns det något annat jag kan pröva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 (edited) Det finns några fixar för mediaplayer i Microsoft Fix it Center som du kan prova! Edited April 21, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Hjälper inte det e-son tipsar om så kan prova att stänga av Windows Media Player Network Sharing Service också, den gör ingen nytta i alla fall om du inte delar ut musik. Jag har kört så länge utan problem. Läs mer, http://www.mydigitallife.info/2010/01/27/how-to-disable-windows-7-media-player-network-sharing-service-wmpnetwk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Hej! I dena länk finns ett antal olika förslag på lösningar. http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7music/thread/ecc08c3b-d445-48c2-b07d-9df48500434f Vad som gäller i ditt fall kan jag inte på rak arm peka ut, men det är tydligen ganska vanligt. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.