gorling Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Tjenare, det är så att något är knas med datorn, jag har väldigt dålig FPS i spel och fattar ej varför. Så jag har bestämt mig för att formatera. Det är dock ett litet problem att när jag formaterade för ungefär 1 år sedan så tog det flera veckor att hitta drivrutinerna så att mitt ljud, och i drivrutinerna till ljudkortet fanns även drivrutiner så att mitt internet började funka. Så jag är inte så sugen på att formatera föräns jag har testat nya drivrutiner som funkar. Så, hur ska jag hitta vad mina grejjer i datorn heter? Och hur hittar jag drivrutinerna till dem? OBS; När jag köpte datorn var det vista, men jag hatar vista så jag formaterade och bytte till xp, och då funkade inga drivrutiner. Det är det som är det stora problemet. För sist så hittade jag drivrutinera till VISTA när jag sökte på mitt "datornummer" på HPs hemsida, men dem funkar inte för att jag har XP nu. Så hur ska jag gå till väga? Oerhört tacksam för lite hjälp =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Hmmmm, formattera Xp eller Vista.? Kan knasa sig ibland med olika burkar och olika OS. En "trimmad" Vista fungerar som Xp i princip,,, lite mera "tungrodd". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorling Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 Hmmmm, formattera Xp eller Vista.? Kan knasa sig ibland med olika burkar och olika OS. En "trimmad" Vista fungerar som Xp i princip,,, lite mera "tungrodd". Ska formatera och köra xp, det som jag använder mig av nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Det här en av flera varianter som kan kopiera alla drivrutiner och återställa dem efter nyinstallation. http://majorgeeks.com/Driver_Magician_Lite_d5591.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts