hubalon Postad Maj 6, 2010 Dela Postad Maj 6, 2010 Kan jag boota och köra reparation av en Home Premium-installation från en Ultimate-skiva -eller vice versa ? Måste det i s f vara samma språkversion och samma retail eller OEM ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Maj 6, 2010 Dela Postad Maj 6, 2010 Retail eller oem har ingen betydelse, vad gäller versionen är jag inte 100% säker men det skulle förvåna mig om den har någon betydelse i reparationskonsollen. Eftersom språkversion inte heller har någon betydelse så går det bra att ladda ner engelska "Windows 7 System Recovery Discs" om andra alternativ saknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
hubalon Postad Maj 6, 2010 Författare Dela Postad Maj 6, 2010 Tack för svaret. Problemet var att jag jag speglat en disk med Acronics (tog ca timmen) Med den nya större disken bootade inte datorn Inte heller den repskiva jag skapat gick att starta. Med Ultimate Retailskivan startade ekipaget och talade om att det var fel på startalternativen -vilket också reparerades och sedan verkar allt fungera. Är det ngt jag missat i Acronics som åstadkommit detta (t ex att jag inte kryssade i NT-signaturer)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Maj 6, 2010 Dela Postad Maj 6, 2010 (redigerade) Har ingen aning. Det var åratal sedan jag kikade på acronis-programmen. Jag brukar använda HDClone när jag skall klona en disk... har aldrig misslyckats med en systemdisk, även om det tar lite tid. Edit: En gissning är att du inte fick med den 100Mb stora systempartition som krävs för att boota, på avbilden. Redigerad Maj 6, 2010 av e-son Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.