Gå till innehåll

EPG i Vistas Media Center


boxbo

Recommended Posts

Har fått problem med att EPG i media center verkar låst på datumet mån 1 jan.

När man startar MC. och väljer programguiden visas dagens datum när man går över till detalj information om kanalen blir datumet 1 jan. I programguiden står det hela tiden ingen data tillgänglig.

Men det har fungerat tidigare. Har prövat att göra om inställningsguiderna för TV och kanaler men EPG verkar inte starta. När datorn startades (när det fungerade) såg man i aktivitets fältet längs ned en liten symbol för media center den syns inte heller nu. Även symbolen för antivirus programmet (AVIRA) har försvunnit, kan det ha någon "koppling" till varandra.

Har en comproU 300 USB som tv-mottagare och på compro´s eget program fungerar EPG men varför har det försvunnit i Media center?

Någon som har en aning? går det att installera om enbart Media center?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När uppstod felet? I samband med uppgraderingar från Windows Update?

Det går inte att installera om bara Media Center tyvärr. Inställningarna som har med EPG:n att göra ligger i registret under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG och du skulle kunna testa att ta bort hela den nyckeln, eller om du vill börja om helt från scratch ta bort hela Media Center-mappen. Notera att leka med registret på detta sätt kan ställa till problem så ta först och skapa en systemåterställningspunkt innan du gör något. Notera också att vissa inställningar för Media Center lagras i ett andra ställe i registret, HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center. Innan du gör något bör du dock kontrollera klockor/datum att de går korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet uppstod nog för ca 1mån. sedan. Jag använder mest programmet för att titta på nyheterna när jag sitter vid datorn. Spelar in rätt så sällan det är de fria markkanalerna jag har på usb. Försämringen har kommit gradvis först tappades 1&2 sedan 4an och sist 6an. Finns det något mer ställe än kontrollpanelen/datum och tid där jag kan ställa tiden?

Symbolen för AVIRA kom tillbaka efter omstart. (nere i högra hörnet) Media Centersymbolen har inte gjort det.

Nu kommer jag att vara bortrest några dagar så jag har inte tillgång till datorn, först sent i veckan kan jag göra några "handpåläggningar"

Jag klarar mig utan EPG för 90% av tv tittandet. Men när jag vill spela in eller följa en serie, har det varit så otroligt enkelt med bara några "klick" ha ett avsnitt på datorn när man kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...