Gå till innehåll

Låsa upp mobilen sony ericsson C510


Samuel_1975

Recommended Posts

Hejsan!

ja undrar är det fler än mig som har samma fel som mig med fel kod 40226F73E904867D

ja har försökt men har inte lyckats att fixa till det för är trist att stänga ut pengar att låsa upp telefonen när man har låst upp den en annan modell innan,

ja har tre mobil men det ska ändå gå att låsa upp den på något sätt,

mvh

Samuel

post-3810-1273755569,72_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttad till rätt kategori

Har du installerat de modifierade drivrutinerna till USB-kabeln? För att låsa upp en SE måste du ha speciella drivrutiner till SonyEricsson för anslutning via USB/masslagring. Deesa hittar du på samma ställe som du hittade programmet du använder Har för mig att det är detta som händer om du har fel drivisar...

Efter försöket, får du ändå igång telefonen då?

// Manneman

Edit: Sök efter "Gordons Flash" och se vad du hittar. Anslut telefonen i masslagringsläge... i enhetshanteraren uppdaterar du drivrutinerna till Gordons och sen är det bara att prova igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttad till rätt kategori

Har du installerat de modifierade drivrutinerna till USB-kabeln? För att låsa upp en SE måste du ha speciella drivrutiner till SonyEricsson för anslutning via USB/masslagring. Deesa hittar du på samma ställe som du hittade programmet du använder Har för mig att det är detta som händer om du har fel drivisar...

Efter försöket, får du ändå igång telefonen då?

// Manneman

Edit: Sök efter "Gordons Flash" och se vad du hittar. Anslut telefonen i masslagringsläge... i enhetshanteraren uppdaterar du drivrutinerna till Gordons och sen är det bara att prova igen

det går inte ändå

ok vet ej vad ja ska ha för program ok sedan fungerar det inte under windows xp för hittar inte något som stödjer semcboot utan windows vista hitter man stödet,

ja råkade slänga min cd i hård plast i vintras i miss tag,

fick en ny fel meddelande C46BD30EF015AF1C men har rapporterat in till Aerix om det är någon bugg vet ja inte,

felefonen fungerar men har inte lyckats ändå,

inte bara ja som har fel som ja ser men kan vara något som fattas eller något annat,

ja fick ett tips att man kan låsa upp den på ett annat sätt men det går inte för då måste man ha kod

att trycka vänster ** vänster men då måste man ange kod för NCK men den kan ja inte så därför hittade ja Aerix men vet ej hur ja ska ta mig till,

tack annars för hjälpen men hoppas på mer svar,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar dig att regga dig på denna sidan och ta hjälp där. Moderatorn Wrox är svensk och kan detta utantill... Du har naturligtvis mjukvaran till din telefon? Jag menar inte skivan utan den firmware som ska in i telefonen som låser upp operatörsversionen. Du ska leta upp en "Generic" firmware till din telefon med rätt språkversion för att kunna låsa upp den och flasha om den. Misstänker att Aerix kontaktar en server för att flasha om telefonen.

Till att låsa upp SE använder jag själv antingen FAR med JDFlasher eller XS++. Det sistnämda liknar Aerix till utseendet. FAR är ganska vanskligt att använda så där måste man vara säker på sin sak.

Länk: http://myforum.lasyk.net/

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar dig att regga dig på denna sidan och ta hjälp där. Moderatorn Wrox är svensk och kan detta utantill... Du har naturligtvis mjukvaran till din telefon? Jag menar inte skivan utan den firmware som ska in i telefonen som låser upp operatörsversionen. Du ska leta upp en "Generic" firmware till din telefon med rätt språkversion för att kunna låsa upp den och flasha om den. Misstänker att Aerix kontaktar en server för att flasha om telefonen.

Till att låsa upp SE använder jag själv antingen FAR med JDFlasher eller XS++. Det sistnämda liknar Aerix till utseendet. FAR är ganska vanskligt att använda så där måste man vara säker på sin sak.

Länk: http://myforum.lasyk.net/

Mvh // Mange

ja har testat men tycker det inte är så lätt,

xs++ finns inte min telefon på listan,

ja har försökt med att ladda ner firmware men ja vet ej hur man öppnar .mbn filer och vissa är lösenords skyddade

( firmware C510_R1DA032_MAIN_GENERIC_KT_RED52 )

tack för tipset är inte van att göra vissa saker med mobiler med mera,

ja vet ej varför ja har en del problem med vissa saker,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan kännas både nervöst och svårt till en början. Ta dig tid att läsa beskrivningarna som florerar på bl a Lasyk hur du ska flasha och låsa upp din C510... med lite tålamod kommer det att fungera fint.

// Mange

Edit: Det är *mbn-filen du ska ladda upp i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan kännas både nervöst och svårt till en början. Ta dig tid att läsa beskrivningarna som florerar på bl a Lasyk hur du ska flasha och låsa upp din C510... med lite tålamod kommer det att fungera fint.

// Mange

Edit: Det är *mbn-filen du ska ladda upp i telefonen.

Visst är ja nervös har aldrig fixat det för att låsa upp en mobil för,

sedan såg ja firmware version som är R1FA034

Läs firmware version:

# Från telefonens startbilden

# Tryck på joysticken till höger en gång

# Tryck på knappen *

# Tryck på bläddringsknappen till vänster två gånger

# Tryck på knappen *

# Tryck på joysticken åt vänster en gång

# Tryck på knappen *

ja tycker att sådant borde stå i manualen att man ska trycka dessa kommandon än man ska behöva googla,

satt bara in kommandot utfall nån annan vill se sin program version med mera,

ska försöka fixa det nån dag när ja har tid eller så eller om ja vågar hehe,

tack annars för tipsen men ja hör av mig om ja behöver hjälp igen,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lyckades uppdatera men den var ändå låst när ja använde a2uploader,

ja vet ej var man ska få ta på uppdateringen som krävs för att den ska låsas upp

( firmware C510_R1DA032_MAIN_GENERIC_KT_RED52 )

uppdaterar programvaran igen med sony ericsson c510 så man kan få svenska som support,

ja har nog bara otur :(

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lyckades uppdatera men den var ändå låst när ja använde a2uploader,

ja vet ej var man ska få ta på uppdateringen som krävs för att den ska låsas upp

( firmware C510_R1DA032_MAIN_GENERIC_KT_RED52 )

uppdaterar programvaran igen med sony ericsson c510 så man kan få svenska som support,

ja har nog bara otur :(

mvh

Samuel

Jag ska leta runt lite. I värsta fall får jag maila den till dig, då många sajter med denna typen av nerladdningar kräver medlemsskap. Jag återkommer!

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska leta runt lite. I värsta fall får jag maila den till dig, då många sajter med denna typen av nerladdningar kräver medlemsskap. Jag återkommer!

// Mange

tack för hjälpen :)

inte lätt att hitta sidor har ja själv sätt många kräver medlemskap har ja också märkt,

ja tycker att a2uploader version 5 är lite lättare att använda men ja kan ha fel,

när ja försökte fixa det förut så var det på engelska och bildskärmen visade sig inte vara direkt okej ok såg ganska fult ut ok en del saker stämde inte alls ok telefon var ändå låst,

tack vare dig :) har ja lärt mig lite mer om flash mobilen men tar det säkra först att fråga andra som vet mer än mig :)

ha det bra,

tack för hjälpen ok ja tittar min mail sen när ja har tid,

mvh / Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...