Gå till innehåll

Sök text i alla filer i mapp och undermappar


ycc

Recommended Posts

Hej,

Mitt web-hotell har fått iframe-virus (en html-tag skrivs in i många php och ev. htm-filer). Man kommer inte åt siten eftersom antivirusprogram blockerar.

Jag har laddat ner min site och vill försöka söka igenom alla filerna i den mappen efter en textsträng.

Hur ställer jag in Vista sökfuntion så att

1. alla filer i mappen (inkl .php) söks igenom

2. fri textsökning sker i filerna

Måste man dessutom forcera Vista så att mappen indexeras om?

Tacksam för alla tips, kanske någon har något annat tips om hur man tar bort iframe-virus?

mvh

ycc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack JoWa,

Jag har just laddat ner FreeCommander. Jag hittade också TotalCommander på min disk. Tack för påminnelsen om dessa program, för mig är de enklare att sköta än Vistas sökfunktion, men det kan ju bero på min egen ovana.

iframe-viruset är nu bara ett minne blott. (Gallery2 innehåller mellan 12 000 och 20 000 filer och man behöver hjälp att söka) (jag kunde också bekräfta autenticiteten av allla filer genom en Gallery2 funktion jag fick tips om i deras forum,)

Jag ser nu att jag haft Vistas sökfunktion uppe i en tidigare, liknande tråd. (jag kunde inte hitta den när jag klickade på "tidigare trådar jag startat"), jag ber om ursäkt för det.

Tack för tidigare tips JoWa, hoppas du har behållit dina kontakter med Asien.

mvh

ycc

Problemet löst.

Redigerad av ycc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...