Gå till innehåll

svenskt tangentbord


Wrecklesz

Recommended Posts

Hejsan!

Ny har pa forumet!

Som ni kanske ser har jag lite smatt problem med mitt tangentbord..

Det kanske ar for att ja kor en engelsk version av xp, en van var det som installerade da jag ar inte sa haj pa detta. Och som jag forstod det sa beskrev han den som "strippad". Jag har forsokt att lagga till svenskt tangentbord, men det fungerar inte. Och har sokt runt lite men inte fatt svart pa mina fragor.

Har ni entusiaster nagot bra svar pa vad ja kan gora for att lagga till dom sista bokstaverna?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommna till forumet, båda två...

eller så finns det under "Regional and language options", i rutan "Regional settings" ställ in Swedish och sweden i respektive rutor.

Under fliken "Languages", klicka på "Details", Default Language = swedish-swedish. Installed Services= Keyboard swedish.

Fliken Advanced, även där ställer du in swedish...i Non unicode...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan, tacksam för svaren, tyvärr hjälper dom mig inte nåt spec.. för det fungerar icke!

nu undrar ja om det finns någon liknande installations fil för detta? för det skulle ju vara super, nu är det så att i denna versionen ja tydligen har så finns inte dom andra alternative som ni nämner, och det går inte att kopiera dom från skivan.

hjalp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det verkar som att du kan använda dig utav å, ä och ö utan problem just nu.

Det finns olika "language-packs" att köpa/ladda ner (själv föredrar jag det sistnämnda) för att ändra både språk på hela din Windowsmiljö och tangentbordslayouten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...