nillan Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ja, detta med att byta hårddisk = problem En viktig uppdatering misslyckades se bild Läste under felfliken men inte blev jag klokare för det inte Hur gör man för att köra den uppdateringen på nytt? Har aldrig hänt mig tidigare med Vistas uppdateringar förr. Hoppas på hjälp Nilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Starta om datorn och kör Windows Update på nytt.... se om det hjälper. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ladda ner uppdateringen och installera den från datorn ser ut att lösa problemet. http://www.vistax64.com/vista-installation-setup/130677-kb937287-keeps-showing-up-my-64-bit-vista-ue-3.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Hej! Starta i FelSäkert läge och prova att köra en Clean Boot. Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot. 1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter 2. Klicka på Första fliken. 3. Klicka sen på Selektiv start. 4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt. 5. Klicka på Fliken: Tjänster 6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster. 7. Klicka på Inaktivera alla. 8. Klicka nu på Verkställ och OK. 9. Välj sedan att starta om datorn och följ steg 2. Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar. Gå till Startmenyn och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck sedan på Enter. Klicka på Sök efter uppdateringar i det övre vänstra hörnet. Installera de hittade uppdateringarna. Starta om datorn. Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera. Gå då vidare till Steg 3. Notera: Gå vidare till steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej. Steg 3. Återställ datorn till Normal Start. 1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter 2. Klicka på Första fliken. 3. Klicka sen på Normal start. 4. Klicka nu på Verkställ och OK. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Ja, detta med att byta hårddisk = problem En viktig uppdatering misslyckades se bild Läste under felfliken men inte blev jag klokare för det inte Hur gör man för att köra den uppdateringen på nytt? Har aldrig hänt mig tidigare med Vistas uppdateringar förr. Hoppas på hjälp Nilla Hjärligt tack till alla ni som har givit mig tipps. När jag tittade igenom listan så ser jag att det finns 2 uppdateringar en som är slutförd och den andra blev misslyckad, se bild Då borte jag väll kunna ta bort den som misslyckades? De har samma nr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Listan du visar är en "logg" på Windows Update... det står att den aktuella uppdateringen misslyckades ena gången men slutfördes vid ett senare tillfälle. Allt är som det ska!!! // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts