Göran P Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Finns det något enkelt sätt som gör att man kan starta/stoppa en fjärranslutning, eller en nätverksanslutning från kommandoraden ? Skulle vara synnerligen praktiskt att kunna styra detta via en kommando fil. Tackar på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Förstår inte riktigt vad det är du försöker göra, men här har du "net-kommandona"! http://www.computerhope.com/nethlp.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran P Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Tack för svaret, men var inte det jag sökte.. För att försöka förklara bättre, jag har en fjärranslutning (i Nätverksanslutningar visas den/de under "Virtuellt privat nätverk". Om jag högerklickar på den, får jag alternativ Anslut, är den igång kommer alternativet Inaktivera. Detta skulle jag vilja kunna göra från kommandoraden. Varför ? Jo då kan jag skapa mig en kommandofil som : - kopplar upp mig, - gör ev mappningar, etc. Vid avslut kan jag då göra omvänd, dvs ta bort mappningar och stänga förbindelsen. Det är mitt syfte. Jag utgår från att använda redan definierade kopplingar, inte skapa dem från kommandoraden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts