Gå till innehåll

Remote 2?


Recommended Posts

Gomorron

Jag har en gammal HPcompaq som jag har installerat speedfan på men vet inte vilka temp som visas,tex remote2 vad kan de va för nåt??Den skenar ganska lätt iväg under belastning till 60-65 grader men idlar runt 50.

Sen har jag en temp som heter Local,va kan de va för nåt?Den idlar runt 37grader

Har försökt gå in i bios å titta men hittar inga temp där

polk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron

Jag har en gammal HPcompaq som jag har installerat speedfan på men vet inte vilka temp som visas,tex remote2 vad kan de va för nåt??Den skenar ganska lätt iväg under belastning till 60-65 grader men idlar runt 50.

Sen har jag en temp som heter Local,va kan de va för nåt?Den idlar runt 37grader

Har försökt gå in i bios å titta men hittar inga temp där

polk

Remote 2 känns som din CPU temp och den är väl ganska normal och Local känns som din chassi temp... Temperaturen i lådan dvs.

Jag använder RealTemp, du kan ju testa om de faller i smak.

http://www.techpowerup.com/realtemp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde visst skriva att cpu temp finns med i listan så det kan inte vara cputempen..har även hårddisk temp oxå..

Har redan testat realtemp men stöder inte mitt gamla moderkort tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde visst skriva att cpu temp finns med i listan så det kan inte vara cputempen..har även hårddisk temp oxå..

Har redan testat realtemp men stöder inte mitt gamla moderkort tyvärr

Hmm remote måste vara GPU'n då om man kollar temperaturen... De som brukar ligga högt är CPU och GPU...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in under Configure och kikar där på Remote samt local vad det står under kolunnen CHIP, alt postar ett screenshot, så blir det nog lite lättare än att försöka gissa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in under Configure och kikar där på Remote samt local vad det står under kolunnen CHIP, alt postar ett screenshot, så blir det nog lite lättare än att försöka gissa. :)

Under chip står det ADT7463 på remote 2 men det gör det även på Local och CPU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...