Gå till innehåll

Roaming profile


Snoffa

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hejsan.

Jag ska till att påbörja ett projekt på jobbet som innebär att alla som jobbar emot våran domän och har användarprofiler ska gå ifrån roaming profile till hemkatalog istället. Detta pga av att användarnas profiler börjar bli grymt tunga (stor) och inloggning/utloggning tar enorm tid.

Eftersom vi har många timtidsarbetare som inte har egna platser så loggar man in på olika datorer dag till dag. Så vi ser hemkatalog som bästa sätt att komma bort ifrån roaming profile.

Dock så medför detta en del bekymmer. Vi behöver ändra en del spar och sökvägar för filer, tex favoriter, mina dokument och pst. Så att detta sparas emot hemkatalogen istället.

Jag skulle gissa på att detta ändras lättast i registret, men feg som jag är när det kommer till arbetets datorer så törs jag inte ändra så mycket där innan jag har mera kött på benen.

Jag skulle bli jätte glad om någon som har kunskap inom detta område kunde hjälpa mig en bit på vägen.

Tack för mig

Redigerad av Snoffa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Detta kan göras i registret... Gjorde detta på min skoldator och då sökte jag på sökvägen till den specifika mappen i registret och ändra alla sökvägar till den mappen.. Kan dock inte garantera att detta är något säkert eller korrekt sätt att göra på men fungerade för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...