Gå till innehåll

Kan inte ansluta till wifi efter uppdatering


Fredrik__

Recommended Posts

Igår, 2010-06-11, installerade jag W7s nya uppdateringar som de släppt. Tror det var 16 eller 17 uppdateringar som installerades precis innan jag skulle gå och lägga mig. Idag när har försökt ansluta till mitt trådlösa här hemma får jag bara felmeddelandet att "Windows was unable to connect to xxxxx".

Jag har provat att ta bort det trådlösa ur kända nätverk för att sedan lägga till det igen men problemet kvarstår. Alla andra datorer (två Vista-datorer som inte har fått några nya uppdateringar) i hemmet kan fortfarande ansluta och använda nätverket så det fungerar felfritt.

Jag ska ju inte svära på att det är uppdateringarna som är boven i dramat, men det känns mest rimligt.

Någon har någon smart lösning på problemet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Jag ska ju inte svära på att det är uppdateringarna som är boven i dramat, men det känns mest rimligt.

Någon har någon smart lösning på problemet? :)

Ja, inst på win-update skall du välja så du bekräftar själv.

Microsoft får inte gå in i min dator och skriva drivers som fungerar, ett djävla ofog - så det vill jag välja själv, från tillverkan.

men testa det som cecilia säger, alterntiv ta bort dom gamla och hämta hem friska original från tillverkan manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...