gertå Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Hej! Har en irriterande sida som heter tom sida. Den öppnas varje gång jag startar datorn. Hur blir jag av med den ? Tacksam för tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 En tom sida av vadå? Utforskaren, Internet Explorer? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertå Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Det ser ut som en vanlig internetsida men det står: tom sida. Sidan är i övrigt blank utom längst ner där det står: skyddat läge av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Hej, öppna Internet Explorer, Verktyg, Internetalternativ, Fliken Allmänt, ta bort det som står som startsida, ställ in den startsida du vill ha. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertå Posted June 28, 2010 Author Share Posted June 28, 2010 Tack, provar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Som jag förstod det så startar sidan ofrivilligt när datorn startar? I så fall får du kolla din autostart också. Kolla i mappen Autostart och även "msconfig" under fliken autostart för att se om det ligger något där som härleder till Internet Explorer. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gertå Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Hej! Har provat era förslag. Hade tyvärr ingen framgång. Hittade inte heller msconfig. Sidan kommer inte genast 0ch överdelen av sidan är blank så man kan inte klicka bort den. Irriterande. Tack ska ni ha för all hjälp i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Start, Kör > skriv msconfig, klicka OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts