Gå till innehåll

Trådlöst Nätverk


Space

Recommended Posts

Har installerat ett trådlöst nätverk mellan min laptop och min stationära Delldator.

Har delat ut en map (MRX Software) från laptoppen men när jag ska öppna den i Delldatorn får jag följande meddelande.

"Det går inte att komma åt \\INGVAR-LAPDATOR\MRX Software"

Klickar på diagnostisera och får då följande information.

"MRX Software är tillgänglig men användarkontot som du loggade in med nekades åtkomst.

Kontrollera att du angav sökvägen korrekt och att du har behörighet att komma åt den delade mappen"

Delldatorn frågar inte efter något användarkonto som jag ska logga in på och min behörighet ska vara OK vad jag ser.

Var kan felet ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra frågor!

Delldatorn har jag ett lösenord och i laptoppen ett annat och kontona har jag aldrig behövt fundera på.

Hur går jag tillväga för att få arbetsgrupp, konto, och lösenord samma i de båda datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(reservatyion: har inte tillgång till Vista)

Arbetsgrupp:

Egenskaper på datorn, fliken Datornamn

Användarnamn:

Kolla vem du är inloggad som genom att klicka på Start-knappen. Användarnamnet står högst upp.

Om det inte är samma, skapa det konto tu vill använda, på den dator som inte har det och tilldela Admin-rättigheter.

Se även till att de har samma lösenord (Kontrollpanelen/Användare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu ändrat så att jag har samma arbetsgrupp och användarnamn på båda datorerna.

Men nu hittar inte nätverket det nya namnet. Det gamla ligger på Z: Hur ändrar jag till det nya namnet i Z:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...