Gå till innehåll

Problem att byta Bakgrundsbild


starchild

Recommended Posts

Hej e det någon som vet hur man aktiverar så att man kan ändra bakgrundsbild i W7....

har kunnat göra det innan men nu kan jag inte klicka på länken längss ner i anpassa..... eller göra något i ändra bakgrundsbild.. det står bara att administratören har inaktiverat denna tjänst kontakta administratören... det roliga e att jag har köpt detta W7 home premium fullständig installation själv. är administratör själv men vet ej vad jag gjort som kan göra att det blir så.....någon som vet hur jag aktiverar det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att den här registerfixen löser problemet för dig! Ladda ner och dubbelklicka på filen, samt godkänn ändringen. Troligen krävs det en omstart för att ändringen skall börja gälla.

RestoreChangingWallpaper.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]
"NoChangingWallPaper"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]
"NoChangingWallpaper"=-

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"Wallpaper"=-
"WallpaperStyle"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"Wallpaper"=-
"WallpaperStyle"=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bra att det löste sig, men jag undrar hur du har lyckats få till en inställning som inte finns i användargränssnittet? I "Home Premium" har man inte tillgång till gpedit.msc.

Har du användt något så kallat "Tweak-program"... eller något annat program som kan ändra inställningar eller "trimma" datorn? Om inte, så borde du kanske ge datorn en grundlig genomsökning efter skadlig kod.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga om du har fler sånna får du gärna ställla dom :))

Kommer inte i håg vad jag gjort. det e det som e felet. har bara laddat ner tema genom länkarna som finns i inställningarna på menyn....

Vilket program kan man använda för att kolla upp efter skadlig kod. Har bara AVG Antivirus Free edition instalerad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...