zen-TAO Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Hej. Först vill jag bara säga att jag inte har en aning om vad en proxy är för något. Jag använder Firefox som standardläsare. Den "envisas" med att ansluta till en proxy fast jag hela tiden markerar rutan "ingen proxy". Detta gör man i: verktyg/Inställningar/avancerat/ "ange hur Firefox ansluter till internet" / inställningar Problemet är att när Firefox ansluter så går det så otroligt mycket långsammare för läsaren att öppna sidor och var och varannan gång så avbryts hämtningen. När jag har kryssat i rutan "Ingen proxy" så går det snabbt som tusan och det är inte några andra problem alls. Min fråga gäller hur jag skall få inställningen ovan att gälla utan att Firefox ändrar hela tiden. Tack på förhand. Hälsningar zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Det finns en del skadliga program som ställer om så att en proxy används. Vad är det för IP-adress och port som fylls i? Går det att komma till antivirusföretagens webbsidor när proxyn används? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zen-TAO Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Hej. Tack för ditt svar även om det inte var ett svar. :-) Jag fick i varje fall lite ledtrådar och kunde spåna mig fram till varför det blev som det blev. Så nu är det löst. Hälsningar zentao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Kan du inte berätta lite om vad det var för problem och vad lösningen var? Det kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TweekiE Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Om någon stöter på samma problem så är det bra att du förklarar hur du löste det. Är det så svårt att förstå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts