Gå till innehåll

Giltig eller ogiltig version???


MormorC

Recommended Posts

Nu har jag testat. Jag är lurad. Jag har inga "Recovery" skivor. Jag tycker bara det konstigt att jag kan göra alla uppdateringar. Jag trodde Windows "kände av" det innan uppdateringar gjordes.

Har det någon praktisk betydelse att inte ha den"äkta" versionen så länge jag inte behöver installera om allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Säkerhetsuppdateringar kommer du alltid att kunna uppdatera

däremot inga andra program/uppdateringar utan giltig licens.

Sedan är det lite upp till dig själv för skulle din burk krascha så står du där. Den kan krascha imorgon bitti, det vet man inte.

Hur det än är så är det viktigt att alla dina personliga filer finns backupade på CD alt DVD skivor om något skulle hända.

Nu vet jag inte vad Microsoft tar för en XP Home licens, det kan du kanske kolla upp via min länk. Ca 1200:- är det för en Pro licens iaf.

Det finns en mail adress till MS Sverige för sk "piracy" via guiden du körde alternativt ringer du MS och frågar.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en vanlig "hemanvändare" så finns det troligen ingen anledning till att köpa Pro-versionen utav Windows XP.

Vad jag, däremot, tycker att du ska göra är att ladda ner Pro (eller Home) gratis (olagligt? pfft) via internet. Det är mycket billigare, går troligen mycket snabbare än att gå till affären/få billigare från MS, och du förlorar ingenting på det.

Det som kan tänkas vara negativt med att ha en "olaglig" kopia av Windows XP är att det finns vissa program som endast kan installeras på en laglig version, men detta går att åtgärda med olika "verktyg" som finns överallt på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min dator var XP pro installerat på datorn. Jag fick inte med någon startskiva eller liknande. Är det en olaglig version jag har? Vad händer om det är så? Hur vet jag om det är en olaglig version?

Vad är det för märke på datorn . Och var köpte du den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...