hasse99910 Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Hej. Jag försöker att skapa ett löneunderlag i excel, har lyckats med det för ut. Men efter en datorkrasch så blev mallen korrupt. Kommer inte ihåg hur jag gjorde. Det ska vara med datum,timmar, ob 1, ob 2, trakt och övertid. T,ex. arbetet startar kl. 12:00 - 20:00, ob 1 utgår då från kl. 18:00 o.s.v. Ob 1 är mellan 18:00-06:00, och hela lördagar och aftnar. Ob 2 utgår mellan 00:00-23:59 alla söndagar och röda dagar. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig, är inte någon klippa på excel, men kan hanka mig framåt och formatera celler,(ibland). Nu när jag försöker få fram arbetad tid så blir det oftast bara !värdefel! Tack på förhand. MVH Hasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Kan du visa en layout på hur du vill att kalkylbladet ska se ut, eller hur det såg ut? Hur hanterade du aftnar och röda dagar förut, såvitt jag vet så finns inte en funktion för det i Excel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Gör en skiss bara.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasse99910 Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 Hej igen. Bifogar en mall på hur jag tänk mig att det ska se ut, hoppas att ni förstår hur jag menar. Varit borta ett par dagar, därför ett sent svar. /MVH Hasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Kan du bifoga en kopia på kalkylbladet så skulle det underlätta. Det är ganska mycket att bygga upp från scratch annars. Helst med lite exempeldata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts