Gå till innehåll

Android


Japanmannen

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Någon som känner till en app som man kan ändra ikoner med? Eller om det går i telefonen utan app? Ikonerna har jag nersparade på SD-kortet.

Vill att AlltomWindows och Facebook ska ha egna som de andra applikationerna på bilden. Inte som nu den generella Webikonen med en egen liten ikon i nedre vänstra hörnet. Ska vara som Handelsbankens.

Kanske en begränsning av Google i systemet, så att bara det man hämtar i "Butiken" blir riktiga ikoner?

Handelsbanken har jag laddat ner från "Butiken". AlltomWindows är bokmärksgenväg. Facebook har jag installerat via länk från Facebook. Facebook finns med riktig ikon i telefonen, men den appen är inte lika bra/användarvänlig som den jag hämtade från Facebook.

Kan tillägga att i mina andra telefoner, Satio och W960i, har jag installerat Facebook från deras sida. I båda blir "riktiga" Facebook-ikoner, men de lurarna har Symbian OS.

Telefon: Sony Ericsson Xperia X10.

post-591-033753200 1280231450_thumb.png

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen fanns närmare än jag visste. :)

Hade laddat ner programmet Better Cut, men inte börjat använda.

Det var bara att välja "Change Icon" och välja en bild eller en ikon från IconPack. IconPack måste man ladda ner och installera. Finns ca 150 IconPack att välja, men man ser inte vilka ikoner som de olika har förrän man installerat.

Jag gjorde det enkelt för mig och gjorde bilder av AoW och FB. Lite pillande med att få rätt storlek.

Med Better Cut kan man också editera texten under ikonerna.

Resultatet blev följande, men inte lika snyggt som originalikoner. Var också tvungen att lägga till en ram runt AoW och FB.

Hoppas site-ägaren godkänner min AlltomWin-ikon. :)

post-591-069488900 1280310557_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...