tokar86a Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 När någon ringer mig på msn så höjs ljudet. Har kollar igenom många inställningar men hittar inget och det som jag försöker ändra i programmet verkar inte gå för inställningen återställs. Hur ska jag göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Hej, har du tittat här? Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud - Ändra ljud för händelser, fliken Kommunikation. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 står på reduce the volvum of other sounds by 50 % Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 står på reduce the volvum of other sounds by 50 % Hej, så om du reducerar alla andra ljud med 50% vid kommunikation, skulle det ju kunna innebära att MSN ljudet får mera volym. Själv har jag stängt av alla andra ljud. Prova det och se om du får någon ändring. Kontrollera även inställningar för mikrofon och högtalare. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Ja men när jag ringer så höjs volymen exempelvis på musik som jag lyssnar på. Ja vilka inställningar syftar du på då? När jag försöker ändra i msn med den konfigurationen man kan köra så går det inte för den ändrar sig bara tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Hej, svårt att exakt finna orsaken, men den borde finnas i Ljud och grundinställningar. Endera via Windows eller t.ex Realtek, du kan ju ha ngn annan ljuddrivrutin. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 jag kan bara ställa in högtalarnivån där på nivåer. Kan det ha något med att göra att micen är inbyggd i camen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Finns även Mikrofon inställningar om du tittar efter. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Jag ser då inget här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Mikrofon inställningar under Ljud o ändra för händelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 (edited) det hjälper inte. Inställningen går tillbaka till det som det var innan. Har redan varit i de delarna och pillat. För jag har även problem med att den som jag pratar med inte hör mig utan bara konstiga ljud. Edited July 29, 2010 by tokar86a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) Ja mitt tips är att gå igenom grundinställningar för ljud, samt stänga av allt ljud vid kommunikation. Har du uppdaterat till senaste ljuddrivrutin? Mvh Mats H Edited July 29, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 (edited) Ja ringer jag upp någon så stänger jag av men det kan man inte hinna med om någon ringer. Jag har gått igenom alla grunder. Ja jag har de senaste drivrutinerna. Edited July 29, 2010 by tokar86a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 OK! Jag har det som förval, att stänga av vid kommunikation. Det är väl då den enda skillnaden mellan våra konfigurationer. Jag kan inte fnv komma på ngt mera. Men återkommer om det dyker upp någon ny ide. Hoppas att fler har förslag! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Så man kan ställa in att den stänger av automatisk när någon ringer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Hur funkar det om du går in på "Advanced" och väljer bort möjligheten för program att ta kontroll över volymen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 verkar inte funka. Ljud nivån står på 39 på micen och ändrar jag sen till exempelvis 12 så är det sedan tillbaka till 39 igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts