Gå till innehåll

PROBLEM - F-Secure Internet Security


Anna Källström

Recommended Posts

Jag har ett megaproblem, för några månader sen så fick jag F-Secure Internet Security av en såkallad kompis, vilket ledde till att jag fick massa virus o skit, så jag skulle ta bort detta.... har fått bort en del men inte allt. jag har gått in i kontrollpanelen och tagit bort programmet, men när jag försöker att ta bort mappen så kommer det bara upp en ruta som det står typ att det inte går att ta bort detta program då det används av ett annat program. eller så står det att jag inte har behörighet till att ta bort det :S...

Vad ska jag göra?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tackar, ska ta o kika på det... alltså det låter ju sjukt, men jag fick 4 trojaner direkt när det blev installerat, och det visade sig att det programmet som hon installerade på min dator inte direkt va själva programmet utan ett virus...krångligt till tusen, men ska kika på det där städprogrammet o se om d hjälper. tack så mycket^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

först och främst, har du fått bort virusinfektionerna?

Om du vill ha hjälp att kontrollera det så ladda ned följande program:

Om något antivirus- eller antispionprogram har hittat något skadligt så klistra in en logg där det framgår vad som har hittats och vilka filer och mappar som är inblandade.

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

F_Secure instruktioner för avinstallation:

http://www.f-secure.com/sv_SE/support/home-office/product-support/internet-security2010/2109_sv_SE.html

F-Secure kan avinstalleras med hjälp av ett verktyg som de tillhandahåller från sin support sida.

ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/UninstallationTool.zip

Blir det problem, så kan du starta datorn i Felsäkert läge och prova, då stängs de flesta processerna av. Tryck F8 upprepade gånger under uppstart av datorn, välj Felsäkert läge med nätverk.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det dära städprogrammet verkade göra susen! nu försvann det! o här har jag suttit i flera månader o försökt få bort skiten men det inte har gått.

Tack så hemskt mycket för hjälpen! går inte att förklara i ord hur glad jag är nu :)

Och måste ju säga att det blev en jäkla skillnad på datorns snabbhet också.

TACK SÅ MYCKET!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne det verkar inte som det... jag har ju Panda och gjorde en sökning förut och det hittade inget skadligt... så jag hoppas väl att allt är borta nu.

men man vet ju aldrig, bara för att man har ett virusprogram så är det ju inte säkert att det kan hitta allt har jag hört?

Nog för att jag kan en del om datorer men jag är ju inge snille direkt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget antivirusprogram kan hitta alla sorters skadliga filer. Du kan kolla upp datorn med t ex Malwarebytes Anti-Malware (MBAM), som är en sorts antispionprogram, och en online-skanning mot en annan virusdatabas, t ex http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan.html eller http://www.eset.com/onlinescan/

Om något hittas så spara loggen och klistra in i ditt svar för då kan det vara bäst att se om där finns ytterligare saker som bör göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...