Gå till innehåll

Angående testerna på


Recommended Posts

Jag blir galen på alla förbannade tester som skall göras mitt i stockholm eller i andra större städer (Just detta testet är ju Jönköpingsskogen kanske inte så bra mottagning där)

Gör för en gångs skull testerna där man vet att folk som inte kan få bredband via telefonkabel eller bredbandsuttaget...

Ärligt talat skiter jag i att dom i centrala stockholm kan surfa i XXXXX MB jag bor inte där därför helt onödigt vetande

Jag vill veta hur mottagningen är vid en idrottsplats norr om Molkom i Värmland vilket mobila bredband (kontant) skall jag använda för det finns inget annat att tillgå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska åka runt och prova mobilt bredband på ALLA platser runt om i Sverige tycker du?

Vissa leverantörer låter en låna ett modem för att testa uppkopplingen. Gå in på din lokala butik och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska åka runt och prova mobilt bredband på ALLA platser runt om i Sverige tycker du?

Du verkar inte förstå! :D

Sverker (PLUS) gjorde det! Inte alla platser men ett test hur det funkar i glesbygd.

Redigerad av essob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:angry:

Telia, snabbast och bäst täckning

Detta har JAG testat & det är TOTALT VÄRDELÖST i URSKOGEN! Fick tillbaka MINA utlagda pengar för surf & modem, för att det inte fungerade här uppe i NORR! Det vill jag ge TELIA en eloge för faktiskt.

Så DE/DOM som tycker TELIA är bra, håll er då till dom. Jag kommer snart att be TELIA att få tillbaka utlagda summor för mobiltele, dom har sabbat täckningen här i inlandet, så bara nödsamtal kan skickas. SKANDAL TELIA. Som privatperson så kan man dock inget göra, det MÅSTE till större företag som tar tag i det hela och påverka, att nu MÅSTE det finnas täckning, innan det händer en STOR olycka som försvårar kontaktbarheten till berörda instanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

West SnakeLake, Lapland borde väl inte vara så långt från Dorotea??

Ser att Telia får dåligt resultat där med Tptest.

pdf:

http://svt.se/content/1/c8/02/00/92/07/protokoll_bredbandstest.pdf

:) Kan nog tänkas det :)

Testet måste vara uråldrigt. I dagsläget ligger mitt down på runt 2,20 Mbit & up på 1,10 Mbit. Då har jag fågelvägen till masten 22 km.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite egen info, kommer att bli en ny sida under hösten med mer information

http://www.pcguiden.org/punbb/viewforum.php?id=13

Jag skulle vilja få upp skicka hastigheten lite mer då det egentligen behövs lite mer där om man skal köra livesändningar över internet med webbcam

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...