bobbe112 Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 hej har försökt att instalera windows xp på en stationär dator jag formaterade hårdisken och sen skapades en fillista och datorn startades om. Sen kommer man inte så mycket längre än till microsoft windows xp fönstret där låser sig datorn. Hur löser man detta problem så jag kan fulfölja resten av instalationen av windows xp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Har du installerat XP på datorn förut? Är det den XP-skiva som hör ihop med datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobbe112 Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 (edited) hej ja jag har haft windows xp på datorn innan och har då använt samma skiva som är köpt från microsoft (oem) Edited August 9, 2010 by bobbe112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Hur många gånger har du prövat att installera nu? Vad var det för problem med datorn som gjorde att du bestämde dig för att installera om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobbe112 Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 hej jag har prövat tre gånger ger snart upp jag formaterade om datorn på grund av att datorn hängde sig vid uppstart av datorn vid microsoft windows xp fönstret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Då kan det vara strömförsörjningsproblem. Kan det vara så här att nätaggregatet klarar av att leverera tillräckligt med ström så länge som det är enkel grafik, textläge, men så fort som det blir lite mer avancerat med fönster, halvgenomskinligt etc så låser det sig? Har du möjlighet att flytta över ett kraftfullare nätaggregat till datorn med problem eller har du ett enklare grafikkort att pröva med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 du kan prova koppla bort all ev kringutrustning tex skrivare osv som inte behövs för att installera. när du formaterade tog du bort den gammle partionen och skapade en ny? mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts