2stroke Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 (edited) Av nån orsak så kan jag inte skicka E-mail till folk med HOTMAIL adresser sedan igår.... Alla mail jag skickar kommer i retur !?!? Jag kör med Outlook Express Så här ser fel meddelandet ut : - These recipients of your message have been processed by the mail server: xxxxxxxxx@hotmail.com; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status) Remote MTA mx1.hotmail.com: network error - SMTP protocol diagnostic: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support Någon som kan hjälpa ? Edited August 11, 2010 by 2stroke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Vad har du för e-postleverantör? Det verkar som att Hotmail tycker att du skickar från en e-postserver som har använts för att skicka spam. Vad har du för utgående server? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2stroke Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Vad har du för e-postleverantör ? Det verkar som att Hotmail tycker att du skickar från en e-postserver som har använts för att skicka spam. Vad har du för utgående server ? Jag har TELIA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Ok, de har om jag inte minns helt fel blivit blockade tidigare av Hotmail. Ring Telia är mitt råd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Avvakta ett tag, enligt telia Driftstörning epost 2010-08-11 18:35 Det är för närvarande problem med att nå hotmail.com-adresser från telias-adresser. Tekniker arbetar på att lösa problemet Källa: http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellt/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts