Gå till innehåll

Winamp fundering


PCGuiden

Recommended Posts

har ett mycket svagt minne att man kan visa video och vara typ Dj med program i Winamp ... heter det shoutcast ?

Kan man koppla datorn till en förstärkare och få med ljudet därifrån till videon?

Någon som kan vägleda mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med shoutcast kan du sätta upp en "server" och sända musik. Winamp ansluter till shoutcast servern och sen ansluter du en annan dator/winamp till serverns IP.

Vad ska du göra med Winamp och VHS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår Yawcam för att streama sändningen. Inbyggd webserver med möjlighet att sända från egen domän.

Kan också rekommendera någon av Microsofts HD-kameror. Inte lika bra som en "riktig" kamera, men betydligt bättre än dom webcams man är van vid sedan tidigare.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har aldrig testat. Bara sett upplägget "in action" och läst vad jag kommit över ang. Yawcam.

Jag antar dock att man streamar via den inbyggda webbservern på en adress från egen domän som pekar mot aktuellt IP. Du sänder alltså från http://<ditt IP>, men folk som vill titta, surfar in på http://webcam.dindomän.se Lite som att köra en FTP-server från PC´n. Peka adressen mot rätt IP gör du så klart hos webbhotellet.

Det kanske verkar invecklat men är egentligen ganska lätt... skapa en subdomän och kör igång programmet. Sen är det bara att pilla och plugga manual samtidigt...! ;)

Bättre du frågar om/när du kör fast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat programmet och det fungerar även för andra tittare... kanonprogram...

Nu behöver jag bara skicka länken till han som har han som hemsidan så fungerar det

Få man med ljud på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...