Gå till innehåll

Full hårddisk efter omformatering


stacheldraht

Recommended Posts

Jag formaterade om min laptop igår och ominstallerade Windows XP - när jag fick förfrågan mitt i installationen på vilken av partitionerna jag ville installera Windows, valde jag C:-partitionen, som är den enda jag använt och den enda större partition som fanns - det andra alternativet var 8 gb oanvänt utrymme, som jag inte visste nåt om.

Trodde hursomhelst att all gammal data skulle tas bort och det verkar som att allt är borta, men när jag kollar på Den här datorn står det att jag har 16,7 GB ledigt av 74,6 totalt utrymme på C: och jag förstår inte varför.

Hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser katalogstrukturen ut på hårddisken? Har du bara installerat över utan att formatera först borde du fått en uppmaning om detta. Det syns även på just katalogstrukturen... Hur ser booten ut? Ligger din gamla Windowsinstallation kvar kan du mycket väl ha fått två alternativ vid uppstart.

Vid ominstallation av Windows ska man välja att först formatera hårddisken innan man påbörjar installationen. För att vara säker på att få bort allt gammalt kan man även ompartionera disken även om man behåller de ursprungliga partitionerna.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren; det löste sig.

Hittade precis alla gamla filer och program i en mapp i c:/

Uppenbarligen försvann de inte i nyinstalleringen. Men nu har jag åtminstone 56 GB ledigt.

som jag sa =) sök alltid överallt på C: så hittar du det gamla ;P

bra att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...