Sehnsucht Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Jag använder en vpn anslutning i W7,men har en fråga. När man kollar på nätverksanslutningen nere i det högra hörnet,så ser man inte anslutningen eller att man är ansluten. Man ser endast "sin vanliga"anslutning då. Däremot om man klickar på nätverksanslutningen,så får man upp även vpn-anslutningen. Och då ser man att det står "ansluten". Men man är väl ansluten till vpn-tjänsten även om man inte ser den "vid första anblicken"? Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Ja, så länge statusen är "Ansluten" så är du ansluten till VPN-anslutningen. Du kan också se detta genom att vila muspekaren över nätverksikonen då du få reda på vilka anslutningar du är ansluten till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Ja, så länge statusen är "Ansluten" så är du ansluten till VPN-anslutningen. Du kan också se detta genom att vila muspekaren över nätverksikonen då du få reda på vilka anslutningar du är ansluten till. ja,men det är det ju om man inte gör.Bara om man klickar på nätverksikonen så ser man vilka anslutningar som man är ansluten till.Det har fungerat tidigare,men vet inte om den funktionen har försvunnit iom någon uppdatering. Hursomhelst så har jag fått svar på min fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts